B20 med elektronisk insprutning?

Moderatorer
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: B20 med elektronisk insprutning?

Post by A-masen »

ISBN-nummer för boken i Stoffes inlägg: ISBN 0-87938-570-7 Det underlättar mycket om man vill beställa boken i en bokhandel, på ett bibliotek eller ett antikvariat. Fungerar även på internet och Google. Glöm inte att skriva ISBN först. Då triggar Google direkt på det.

ISBN är en sorts "personnummer" för böcker och fungerar över hela världen där man läser böcker, i stort sett. Det har funnits sedan början på 1970-talet, så böcker som är äldre än så har inget nummer.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: B20 med elektronisk insprutning?

Post by QV »

Mer läsning kom idag.

Har ju ett K-jet i sambons sommarbil som skall kollas upp.
Har byggt små testjiggar till det mesta redan men det är alltid bra att läsa på för att se om man är på rätt spår.

Image

Har knappt öppnat boken för det kom annat mera intressant läsning i samma paket.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: B20 med elektronisk insprutning?

Post by QV »

Boken är läsvärd och förklarar ingående detaljer rätt bra.
Den har även några sidor allmänt om bränsle som jag tycker var rätt bra.

Dock så har jag en ventil på bilen som inte finns med i denna bok. (Ligger parallelt med WUR monterad frame vid bränslehuvudet, styrd av vattentempen)
Jag hade hoppats på att den skulle vara med men så var inte fallet.
Nu har jag fixat en till så man får kolla om de är lika i uppförandet och på så sätt avgöra om "de fungerar"

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: B20 med elektronisk insprutning?

Post by A-masen »

Utan någon anknytning till tidigare inlägg, mer än att det handlar om insprutning lägger jag till den här länken:
http://southroad.net/ms/
Det kanske tillför något "nyttigt att veta".
Samtidigt kan man ju bläddra lite i den här listan om man är intresserad av vilka möjligheter det finns:
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
Post Reply