hej
jag är ny på forumet så mina frågor har ni säkert hört förut men ialla fall,så här är det, jag har köpt en amazon kombi -65 nyligen, som jag håller på att renovera bromsar och kopplingen på men jag skulle vilja ha lite mera kräm i motorn så jag tängte smälla på ett par 45or, är det något mer man skulle behöva göra iså fall, och hur många hästar kan man få?
min andra fråga är att jag skulle vilja motera en över växel på combin hur mycket behöver man.
överväxel
kortad kardan
relä
knapp
lampa
är det något mer
kan passa på och fråga hur man lägger upp bilder
Niklas[
trimma b20 och montera över växel
Re: trimma b20 och montera över växel
Jag kan besvara bildfrågan iaf.
Kolla denna länk:
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =12&t=1740
Kolla denna länk:
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =12&t=1740
Volvo Amazon Automatic -66
Re: trimma b20 och montera över växel
Hej och välkommen. Överväxeln skriver du, för att vara precis
handlar det om både lådan och överväxeln. Överväxeln sitter monterad
på en låda med längre axel. Har du de upplistade grejerna så är det lugnt.
Wiren till hastighetsmätaren är dock betydligt längre till vagnar med överväxel.
Antingen skaffar du en sådan också eller så får du dra den du har genom
hålet till växelspaken.
Vad gäller din motorfråga rekommenderar jag att du söker bland trådarna här
på forumet. Finns MASSOR av info.
handlar det om både lådan och överväxeln. Överväxeln sitter monterad
på en låda med längre axel. Har du de upplistade grejerna så är det lugnt.
Wiren till hastighetsmätaren är dock betydligt längre till vagnar med överväxel.
Antingen skaffar du en sådan också eller så får du dra den du har genom
hålet till växelspaken.
Vad gäller din motorfråga rekommenderar jag att du söker bland trådarna här
på forumet. Finns MASSOR av info.
210 -64, 223 -68
Re: trimma b20 och montera över växel
Välkommen!
Vad gäller trimning så tror jag inte du vinner sådär otroligt mycket på att bara montera ett par 45:or. Du behöver vassare kam (det finns folk som har bättre koll än mig på det här.), portad (och planad?) topp med stora ventiler, extraktorgrenrör (kanske inte ett måste, men eftersom du ändå frångår modellen med sammanhängande insug och avgas så är det lika bra.) Osv. Det finns hur mycket som helst som kan göras, men kam och topp är väl dom två första stegen.
Växellådan tror jag du klarar dig bra med vad du har. Vet att till M41-lådorna så ska man ha en hårdare kudde med, finns på Feltema, men jag är osäker på kvaliteten.
Lycka till och lägg upp mycket bilder.
/Granfot.
Vad gäller trimning så tror jag inte du vinner sådär otroligt mycket på att bara montera ett par 45:or. Du behöver vassare kam (det finns folk som har bättre koll än mig på det här.), portad (och planad?) topp med stora ventiler, extraktorgrenrör (kanske inte ett måste, men eftersom du ändå frångår modellen med sammanhängande insug och avgas så är det lika bra.) Osv. Det finns hur mycket som helst som kan göras, men kam och topp är väl dom två första stegen.
Växellådan tror jag du klarar dig bra med vad du har. Vet att till M41-lådorna så ska man ha en hårdare kudde med, finns på Feltema, men jag är osäker på kvaliteten.
Lycka till och lägg upp mycket bilder.
/Granfot.
Re: trimma b20 och montera över växel
ok tack för hjälpen