Kamaxelståldrev

Moderatorer
Post Reply
radiv64
Posts: 19
Joined: Tue May 25, 2010 12:53 pm

Kamaxelståldrev

Post by radiv64 »

Hei

jeg lurer på en ting, hvis man får tak i et kamaxelståldrev uten vevaxeldrevet,Er det da et problem hvis man monterer dette sammen med et vevakseldrev som sitter på motoren fra før.Har hørt at vevaxseldrev og kamaxseldrev skal høre sammen fra de ble montert første gang.Ser av og til kamaxseldrev i stål til salgs uten vevaxeldrev.Hva er i så fall risikoen hvis man monterer kamdrev og vevaxseldrev fra 2 forskjellige motorer.Er det noen her som har gjort dette uten at det har ført til problemer ?
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: Kamaxelståldrev

Post by Torbo »

To forskjelige fiberdrev fra den ene til den andre er utproblematsisk, men staldrev kan ha lett annen tannprofil som kan gi ulyd, uten at jeg vet det sikkert. Men sannsynligheten er stor da delene ikek lages på samme fabrikk?
Gambling?
luddig kaninfot
Posts: 99
Joined: Wed Aug 30, 2006 11:34 pm

Re: Kamaxelståldrev

Post by luddig kaninfot »

hej det finns ståldrev som har exakt samma kuggantal som fiberdrevet och det monterar man rakt av ,jag kör så nu på min b20 och det är inga problem,men om du har ett drev av två av ståldrevs kittet som finns att köpa och hittar ett från en annan sats och det har varit i drift så får man väl se om dom är slitna lika mycket så då borde det inte bli problem och om dreven är nya och kommer från olika satser så skall det inte spela någon roll och om det väsnas när du startar så får nog motorn för dålig smörjning eller kamlagren ar för slitna
pelle
Post Reply