det vore intressant att ta del av den informationen janne.
jag ska läsa på lite så kan vi snacka e rörs teorier här sen
mvh jens
B20 nostalgt turbo kit dynotestas i sävar
-
- Posts: 113
- Joined: Wed Mar 03, 2004 12:16 pm
- Location: sävar/umeå
- Contact:
Re: B20 nostalgt turbo kit dynotestas i sävar
B20 STREET TURBO 10.61/402m /1.7bar
(506WHP/2.2bar csp)
B20 vega race bil 9.73/220km/t på 402 och 6.06/183km/t på 201m
jens@savarturbo.se
(506WHP/2.2bar csp)
B20 vega race bil 9.73/220km/t på 402 och 6.06/183km/t på 201m
jens@savarturbo.se
Re: B20 nostalgt turbo kit dynotestas i sävar
Efter en del letande i pappershögarna så hittade jag äntligen det mer än 30 år gamla papperet
Emulsionsrören är grupperade efter deras fysiska mått dvs. dom har samma yttre mått, därefter är dom listade efter hur många lufthål dom har dvs. hur stor luftinblandning dom ger. Så ju längre till höger dom står desto magrare blandning ger dom.
F4, F20, F3, F5, F2, F1
F10, F12
F8, F7
F11, F9, F15, F16
F17 (används vid körning med alkohol)
F19, F14
F6
Det här var dom rör som var tillgängliga i slutet av 70-talet, idag finns det betydligt fler att välja mellan. Numer finns det också tabeller på hur rören ser ut så man kan ganska enkelt komplettera min lista med dessa nya rör
Emulsionsrören är grupperade efter deras fysiska mått dvs. dom har samma yttre mått, därefter är dom listade efter hur många lufthål dom har dvs. hur stor luftinblandning dom ger. Så ju längre till höger dom står desto magrare blandning ger dom.
F4, F20, F3, F5, F2, F1
F10, F12
F8, F7
F11, F9, F15, F16
F17 (används vid körning med alkohol)
F19, F14
F6
Det här var dom rör som var tillgängliga i slutet av 70-talet, idag finns det betydligt fler att välja mellan. Numer finns det också tabeller på hur rören ser ut så man kan ganska enkelt komplettera min lista med dessa nya rör