B20 i amazon 66

Moderatorer
Post Reply
Autoholic
Posts: 41
Joined: Thu Mar 11, 2004 10:49 am
Location: Stockholm
Contact:

B20 i amazon 66

Post by Autoholic »

tjena! jag har en amazon 66:a som jag vill uppgradera lite. jag hade tänkt stoppa i en b20 eller möjligtvis en b23.
om man nu stoppar i en b20 vad måste man göra för att det ska funka eller är det bara att stoppa i och skruva fast? behöver jag byta växellåda eller motorfästen för att det ska passa?

jag antar att det blir större problem med en b23!?

jag är inte så jätte bra på motorer men har fått för mig att jag kan klara av att byta en motor.. hur svårt är det egentligen? :?:
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

I princip så är det bara att skruva dit B20 motorn. Du har en gjutning till växelströmsgeneratorns fäste på B18 67-68 och B20 alla modeller. Sprängkåpan är identisk på B18 och B20, så det är likadana M40 eller M41 växellådor.
Däremot är det betydligt mer jobb med att montera i en B21-B23 motor.
AVG
orionspappa
Posts: 1
Joined: Tue Feb 11, 2014 9:26 pm

Re: B20 i amazon 66

Post by orionspappa »

Det är skit enkelt, min kompis spm jag hjälper med hans amazon, vi lyfte ut hans motor på en halv timme men nu ska han bara hitta en b20 motor att stopa in i bilen // kan vara skillnad på gas armen ock kanske behöver flytta upp armen på torpedväggen för insuget är lite skillnad på b20 än b18 så du vet.

Berör också på om du har weber eller inte
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: B20 i amazon 66

Post by Arne »

kan vara skillnad på gas armen ock kanske behöver flytta upp armen på torpedväggen för insuget är lite skillnad på b20 än b18 så du vet.

Det är ingen skillnad på torpedväggen.
AVG
Post Reply