trimning-besikting...
-
- Posts: 11
- Joined: Mon Feb 06, 2006 2:27 pm
trimning-besikting...
Tänkte bara höra med er trimmare hur ni har löst problemet med besiktiningen!
Man ska ju tydligen kunna regga om bilen till 150hk utan problem om den har skivor fram eller? Vad kostar en son besiktning?
Det borde väl inte vara spec. svårt att fixa fram papper från en motorbromsare eller? Jag hade tänkt satsa på 180 äkta och 150 på pappret isåfall.. vad tror ni om det?
MVH Robert
Man ska ju tydligen kunna regga om bilen till 150hk utan problem om den har skivor fram eller? Vad kostar en son besiktning?
Det borde väl inte vara spec. svårt att fixa fram papper från en motorbromsare eller? Jag hade tänkt satsa på 180 äkta och 150 på pappret isåfall.. vad tror ni om det?
MVH Robert
-
- Posts: 11
- Joined: Mon Feb 06, 2006 2:27 pm
joo men
Är det helt uppenbart att man har trimmat och det står 90 kusar i papprena, så kan det bli problem att få ut försäkrningspengar om man behöver det!
-
- Posts: 503
- Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
- Location: Hörby
- Contact:
Försäkring
Blir försäkringen dyrare?? isåfall hur mycket??
Ring och hör efter noga på bilprovningen innan ni försöker regga med mer effekt, beroende på vart ni vänder er kan ni nog få höra olika så ta namn på den ni pratar med också.
För min egen del så ringde jag till tekniska rådgivningen och fick där reda på att det skulle räcka med att skriva ett eget intyg på vad som var gjort åt motorn och vilken effekt jag hade. Men när jag kom till regbesiktningen blev det tvärstopp, jag fick 2:a på att motorn var ändrad och det gick bara att åtgärda genom att antingen bromsa motorn i bänk eller sätta i originalmotorn. Efter många vändor gick bilprovningen med på att det räckte med rullande landsväg.
Har efter detta stött på en bilprovning som hade förtryckta papper liknande det jag hade gjort själv som de godtog på just den stationen jag hittade dem på.
Så mitt tips är att kolla upp vad som gäller på stationen där du bor och ta namnet på killen som ger dig uppgifterna så du har nån att hänvisa till om det skiter sig. Förmodligen kan det krävas en bromsning från antingen rullande landsväg eller bänk.
För min egen del så ringde jag till tekniska rådgivningen och fick där reda på att det skulle räcka med att skriva ett eget intyg på vad som var gjort åt motorn och vilken effekt jag hade. Men när jag kom till regbesiktningen blev det tvärstopp, jag fick 2:a på att motorn var ändrad och det gick bara att åtgärda genom att antingen bromsa motorn i bänk eller sätta i originalmotorn. Efter många vändor gick bilprovningen med på att det räckte med rullande landsväg.
Har efter detta stött på en bilprovning som hade förtryckta papper liknande det jag hade gjort själv som de godtog på just den stationen jag hittade dem på.
Så mitt tips är att kolla upp vad som gäller på stationen där du bor och ta namnet på killen som ger dig uppgifterna så du har nån att hänvisa till om det skiter sig. Förmodligen kan det krävas en bromsning från antingen rullande landsväg eller bänk.
Re:
Ja det är att föredra att prata med besiktingsmannen som ska göra regestreringen innan man åker in, precis som du hävda!Hillman wrote:Ring och hör efter noga på bilprovningen innan ni försöker regga med mer effekt, beroende på vart ni vänder er kan ni nog få höra olika så ta namn på den ni pratar med också.
För min egen del så ringde jag till tekniska rådgivningen och fick där reda på att det skulle räcka med att skriva ett eget intyg på vad som var gjort åt motorn och vilken effekt jag hade. Men när jag kom till regbesiktningen blev det tvärstopp, jag fick 2:a på att motorn var ändrad och det gick bara att åtgärda genom att antingen bromsa motorn i bänk eller sätta i originalmotorn. Efter många vändor gick bilprovningen med på att det räckte med rullande landsväg.
Har efter detta stött på en bilprovning som hade förtryckta papper liknande det jag hade gjort själv som de godtog på just den stationen jag hittade dem på.
Så mitt tips är att kolla upp vad som gäller på stationen där du bor och ta namnet på killen som ger dig uppgifterna så du har nån att hänvisa till om det skiter sig. Förmodligen kan det krävas en bromsning från antingen rullande landsväg eller bänk.
Men man tycker att både teknisk kundtjäns och besiktingsmännen på
bilprovningen ska säga samma sak.. men bättre med det säkra före de osäkra!
It looks like Shit!....
But i like it!
But i like it!
Jag gjorde en regbes på min 70:a i höstas, fick skriva ner vad jag gjort med bilen. dubbla 45:or, extractor, portad o planad topp, f-kam, m.m... uppgav att jag hade 140hk, men ville regga den på 150. Dock hade jag en hel del mer Dessutom vägde bilen bara 1040kg. Gubben bara skrattade, sen skrev han 102kw.
Det som gäller e 110kW, 196.2Nm, sen har jag för mig att det finns en maxgräns för hur mkt effekt/kilo man får ha oxå...
Det som gäller e 110kW, 196.2Nm, sen har jag för mig att det finns en maxgräns för hur mkt effekt/kilo man får ha oxå...
That`s life in the big city boys!