olje byte
Re: olje byte
Ja, med skruvat bakstycke så borde det vara en Spicer axel du har. Då har du en bottenplugg att skruva ur för tömning och en plugg i diffkåpan för påfyllning. Sök övrig nyttig info i kategorin: Transmission and drivetrain.
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/viewforum.php?f=3
/sven
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/viewforum.php?f=3
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Re: olje byte
Den har jag missat! Jag tar bort kåpan eftersom jag inte vill suga ur oljan ur påfyllnadshålet...123GT wrote:Då har du en bottenplugg att skruva ur för tömning
Sa QV som har en SPICER M27 / DANA27 axel bak
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: olje byte
För att slippa arbetet med silikontätning för kåpan så borrar jag ett hål längst ner, svetsar i en mutter för oljeplugg så slipper jag sedan ta loss kåpan vid oljebyte.
Då sköter man dessutom oljebytena bättre.
Då sköter man dessutom oljebytena bättre.
-
- Posts: 1
- Joined: Thu Jun 23, 2011 3:44 pm
Re: olje byte
Då kan jag sluta leta efter avtappningspluggen nu Får nog bli varianten med att svetsa dit en plugg...
Re: olje byte
Ett mycket klokt beslut. Jag köpte mutter och skruvplugg på www.hydroscand.se
Man får svarva av den delen som man svetsar fast för den är onödigt lång.
Tag modellen med kopparpackning så blir det tätt och fint.
Man får svarva av den delen som man svetsar fast för den är onödigt lång.
Tag modellen med kopparpackning så blir det tätt och fint.