norge
Re: norge
Själv använder jag fettsprutan.
Med en adapter mellan fettsprutan och "bromsnippeln" som man kopplar in i slavcylindern så är det bara att ta bort låsningen i ytterkant för att sedan pumpa i fett och då kommer kolven ut.
Huvudcylindern är lite krångligare. Här får man först göra rent de sista cm i loppet innan man börjar pumpa ur kolven. Är kolven fast långt inne så kan man rengöra direkt annars får man slå in kolven i botten innan man rengör. Sedan pumpar man ur kolven genom att pumpa in fettet bakvägen (där bromsvätska kommer ur). När kolven kommit till kanten och stannar så får man dra ut kolven med tång.
/Janne
bild på min adapter finner du under min tråd (original).
Med en adapter mellan fettsprutan och "bromsnippeln" som man kopplar in i slavcylindern så är det bara att ta bort låsningen i ytterkant för att sedan pumpa i fett och då kommer kolven ut.
Huvudcylindern är lite krångligare. Här får man först göra rent de sista cm i loppet innan man börjar pumpa ur kolven. Är kolven fast långt inne så kan man rengöra direkt annars får man slå in kolven i botten innan man rengör. Sedan pumpar man ur kolven genom att pumpa in fettet bakvägen (där bromsvätska kommer ur). När kolven kommit till kanten och stannar så får man dra ut kolven med tång.
/Janne
bild på min adapter finner du under min tråd (original).
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.