Medbringar problem

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
Jungletime
Posts: 99
Joined: Mon Feb 11, 2008 10:16 am

Medbringar problem

Post by Jungletime »

Har en -69 med B20 som jag skall sätta in en M41 typ D i, som jag fått tag i.
På ordinarie växellådan M40 sitter en stor medbringare, diameter ca 16-17cm. På en reserv växellåda sitter den mindre medbringaren som är ca 9mm tjock.
Har en lös M41 typ D och där är det den lilla medbringaren men den är bara ca 7mm tjock och avviker dessutom i ytterdiameter ca 1 mm mot den lilla som sitter på reservlådan. På reservlådan passar ej min mellanaxels medbringare då den inte ryms in i "centrumhålet". Mellanaxeln passar dock in i M41:ans medbringare men den bottnar inte i centrumhålet, medbringarna ligger inte dikt an mot varandra.
Det verkar finnas en massa olika medbringare både på mellanaxel och växellåda så min fråga är vilken typ av den korta mellanaxel jag skall försöka få tag i till M41:an??? Eller går medbringarna att byta ut på axel/växellåda. Går medbringare att köpa nånstans?
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Medbringar problem

Post by QV »

medbringare till låda köper man som medlem på SVIS.

Medbringare till mellanaxel är väll bara att byta ut från "någon kardan" de sitter ju direkt i korset och behöver ju inte komma från någon kort mellanaxel. Kolla att de inte har moterat på "fel" medbringare fram och bak på kardan. Jag har i och för sig ingen koll på om de är olika men det går ju fort att kolla.....


/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply