Hej!! har äntligen kommit över en M41 J type låda!! men undrar om nån har en kortad kardan liggandes till salu? vilken behöver jag till min Amazon sedan -69? lönt att korta själv? nån som känner till dessa ? http://www.northwestpropshafts.com/
några frågor jag hade mvh Jerry
Har ju kollat längden på Dtyp och Jtyp samt längd på "klokoppling" och medbringare.
Det är +- några mm så vilken somhelst kort kardan till Amazon M41 passar praktiskt.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Hej igen boys??
Har nu kommit över en kortad kardan ok köpt på mig nya knutkors, lager mm... ok undrar då är det lönt att skicka iväg för balansering eller brukar dessa hålla sig ok?? nån som har erfarenhet av detta? mvh jerry
Finns väl ingen större anledning att skicka på balansering utan att ett verkligt behov föreligger d.v.s. prova först. Om kortningen är gjord på ett seriöst sätt brukar det inte bli så fel. En provkörning av växellådan kan också vara lämplig innan man lägger ner mer pengar än vad som egentligen är rimligt.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.