Overdrive M41 J

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
User avatar
Zappafan
Posts: 116
Joined: Wed Apr 06, 2016 6:13 pm
Location: Robertsfors

Overdrive M41 J

Post by Zappafan »

Hur mycket HK tål overdrivedelen? (om man behandlar den "normalt"...)
Amazon -66 overdrive
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Overdrive M41 J

Post by QV »

Satt i 760 turbo om ingen har farit med osanning. Dock med förstärkt lamell.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Zappafan
Posts: 116
Joined: Wed Apr 06, 2016 6:13 pm
Location: Robertsfors

Re: Overdrive M41 J

Post by Zappafan »

Träffade en Amazonägare i fjol som grävt fram en 122 sport som var rätt original, men han hade nå gamla rallygrejor liggande som han satt dit & då sa han lådan ville han inte förstöra så han körde med 4 pet utan overdrive, ska väl säga han bänkat B20:in som gav 200 hk på veven.... 8)
Amazon -66 overdrive
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Overdrive M41 J

Post by Lars Bd »

Om man enbart tittar på J-typ så satt den även på 164 (B30E) som troligen är den Volvo men mest motoreffekt som hade J-typ. 240 Turbo och liknande modeller kan ha haft en variant kallad P vilket innebär att den inte är J-typ. Dock kan det vara så att det är en förstärkt J-typ som fick benämningen P.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Overdrive M41 J

Post by QV »

De senare är ju med elektronisk hastighetsmätare så de har inte någon vajerutgång.
När jag lämnade in min låda till SVIS så plockade han delar till den ifrån de "nya". Så i min sitter det en förstärkt lamell.
Om de sedan heter J eller P har jag ingen koll på men enligt SVIS så passar innanmätet från de nya i de gamla.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply