bromsbehållare till amazon

Moderatorer
Post Reply
anemyr45
Posts: 4
Joined: Sat Oct 03, 2009 1:44 pm

bromsbehållare till amazon

Post by anemyr45 »

var får jag tag i nya eller beg oljebehållare till bromsar och koppling till amazon64
hasse
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: bromsbehållare till amazon

Post by Rasmuss »

Menar du huvudbromscylindern samt huvud+slav enheterna till kopplingen?
Vet inte om några andra "behållare"?

Om du inte vill köpa nya från VP eller CVI så kolla med Uno Kruse han brukar renovera dessa och ha på hyllan och tar dina gamla i inbyte.
Du kan ju maila Uno och kolla
Uno Kruse <fam.kruse@telia.com>

/Jonas
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: bromsbehållare till amazon

Post by horgalaten »

Renovera dem du har istället. Dels är det mycket roligare. Man lär sig nått nytt och man känner sig mycket stoltare efteråt. Ett tips är att använda stålborste med tunna borst. Sen slipar du ner Huvudbromscylindern och målar om. Bloir snyggt som bara den......

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
anemyr45
Posts: 4
Joined: Sat Oct 03, 2009 1:44 pm

Re: bromsbehållare till amazon

Post by anemyr45 »

Rasmuss wrote:Menar du huvudbromscylindern samt huvud+slav enheterna till kopplingen?
Vet inte om några andra "behållare"?

Om du inte vill köpa nya från VP eller CVI så kolla med Uno Kruse han brukar renovera dessa och ha på hyllan och tar dina gamla i inbyte.
Du kan ju maila Uno och kolla
Uno Kruse <fam.kruse@telia.com>

/Jonas
tackar för tipset
anemyr45
Posts: 4
Joined: Sat Oct 03, 2009 1:44 pm

Re: bromsbehållare till amazon

Post by anemyr45 »

horgalaten wrote:Renovera dem du har istället. Dels är det mycket roligare. Man lär sig nått nytt och man känner sig mycket stoltare efteråt. Ett tips är att använda stålborste med tunna borst. Sen slipar du ner Huvudbromscylindern och målar om. Bloir snyggt som bara den......

Mvh Jörgen
jag hade nog tänkt göra som du säger, men bromsbehållaren är trasig,gängerna till locket är borta.så en annan sådan måste jag skaffa
mvh/hasse
Post Reply