får ej iordning på bromsarna??

Moderatorer
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: får ej iordning på bromsarna??

Post by cooljb »

Haha ok förlåt ;-) japp ska skruva bort den och kolla om den har hängt sig,, tack för all hjälp.
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: får ej iordning på bromsarna??

Post by Torbo »

cooljb wrote:Haha ok förlåt ;-) japp ska skruva bort den och kolla om den har hängt sig,, tack för all hjälp.
Her er bilde av den ventilen jeg mener. Jeg har hatt samme problem. Men da jeg skulle dytte inn stemplene så knakk jeg stiften inni der. Jeg glemte å skru ut sensoren av holderen. Da hadde jeg ikke denne fine tegningen:

Image


Og her finner du handbôcker bla. bromsar...
http://www.volvop1800club.se/

Ha en fin dag! Velkommen til Norge! Vi har bompenger over alt, utfordrende veier, fulle av hull og spreker og mye annet som gjør livet spennende....
Billig bensin osv. Nå skal jeg til Stavanger fra Oslo og velger å kjøre over fjellet for å slippe 15 bommer.... Hilsen Amazoneier fra "galelandet".
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: får ej iordning på bromsarna??

Post by cooljb »

hej alla!!
haft isär huvudcylindern och checkat läget men verkar inte va nått fel på den, satte ihop och luftade länge med sugmaskinen och det ser ut som de e luft i slangen men när jag luftar manuellt så kommer det ingen luft så nu verkar det som jag har fått iordning på det, pedalen känns som den ska nu :-)
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: får ej iordning på bromsarna??

Post by cooljb »

glömde säga att jag hade isär kontakten på förgreningen så det kan ju ha varit det med.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: får ej iordning på bromsarna??

Post by QV »

cooljb wrote:haft isär huvudcylindern och checkat läget men verkar inte va nått fel på den
men vi har inte pratat om huvudcylindern, utan om mässingsklumpen som sitter innerskärmen. Men får du bromsvätska ur alla luftningsnipplar så torde allt vara OK.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply