Broms problem Amazon 68a.

Moderatorer
Post Reply
Jonsson.amazon83
Posts: 9
Joined: Tue Apr 13, 2010 3:58 pm

Broms problem Amazon 68a.

Post by Jonsson.amazon83 »

Har problem med bromsarna :cry: på min amazon 68a med 1krets och servo.Bromsarna ligger på runt om och blir Heta. Har renoverat servon bytt bromsslangar fram och hjulcylindrar bak, Huvudbromscylindern ska vara bytt av tidigare ägare (är lite skeptisk nu :!: ) Såg igår att de kommer bromsvätska ur servon där vaccumslangen kopplas in och de ska de knappast göra! Nån som har nån ide ? renovera/byta servon ,Har även "dubbeltrampssyndromet" är de fel justerade hjulcylindrar då ?
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Broms problem Amazon 68a.

Post by Ragge »

broms servon kan ställa till många konstigheter också ...
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Broms problem Amazon 68a.

Post by QV »

Jonsson.amazon83 wrote:Har även "dubbeltrampssyndromet" är de fel justerade hjulcylindrar då ?
Om pedalen är "fast och fin" efter dubbeltramp så JA

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: Broms problem Amazon 68a.

Post by Torbo »

Jeg overhalte to slike servoer i fjor, og jeg måtte legge inn en liten ekstra fjær inni den originale til styrestempelet. Du kan også prøve å få tak i en sterkere fjær slik at stemplet returnener skikkelig. Noen få gram ekstra fjærtrykk har ingen negativ betydning, bare en sikkerhet for at styrestemplet kommer helt tilbake. Du kan kanskje også strekke fjæren litt, men det er noe risikablet? Finner du ingen annen løsning er det bare å prøve. Men det er farlig å anbefale noe her, da det er snakk om gamle deler og ting kan ryke uansett....
Fjæren jeg snakker om er nummer 5 på tegning

http://www.1800philes.com/docs/files/?c ... ile_id=934
den øverst til høger..
Post Reply