bromsar fram bygger upp tryck

Moderatorer
Post Reply
snille
Posts: 5
Joined: Wed Aug 31, 2011 10:54 pm

bromsar fram bygger upp tryck

Post by snille »

har problem med att bromsarna fram ej släpper trycket, jag bromsar och släpper ljuset lyser fortsatt och efter ett par gånger ligger bromsarna på fram, bak ok enkrets 61:a med trummor runt om, sitter det i förgreningen där kontakten sitter eller vad kan det vara, bytt slangar fram reparerat huvudcylinder, luftat alla hjul ett antal ggr, trodde det var givaren så bytt men det funkade bara kortsiktigt, är det oljans fel, brukar lösa det mesta själv men detta blir jag inte klok på..

ANY ideer någon.............
snille
Posts: 5
Joined: Wed Aug 31, 2011 10:54 pm

Re: bromsar fram bygger upp tryck

Post by snille »

kanske ett förtydligande på inlägget, hade problem med att bromsljus lös, bytte kontakt, efter ett par tramp så ligger trycket kvar i ledningarna så bromsljuset lyser men det har släppt på hjulen helt bak, men fram verkar det inte släppa helt och då man bromsar ofta så blir pedalen styvare för var gång, sitter det någon backventil i huvudcylinder? har repparerat h Cylinder och bak funkar det ju,, kan det vara så att kontakten styper flödet i rören fram. har även bytt slangarna fram,
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: bromsar fram bygger upp tryck

Post by QV »

Min tanke är att
Antingen går inte huvudcylindern tillbaka ordentligt eller så är något felvänt i huvudcylindern.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: bromsar fram bygger upp tryck

Post by Torbo »

Bremseslanger, bremseslanger og bremseslanger"

Aldeles velkjent"

Jeg har måttet bytte på mine biler og min sønns....
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: bromsar fram bygger upp tryck

Post by QV »

Har ett liknande problem med min sambos sommarbil.

Ett hjul bak (vänster trumma) ligger an lite svagt.

Har renoverat allt utom huvudbromscylinder men höger fram (som är på samma krets fast skiva) vart bra efter reovering.

Mekaniskt har jag bytt de mesta bak utom trumma och bromsband.

Nu har jag "gett upp" släpper på grundjusteringen var gång den ligger på. Efter en 3-4 omjusteringar så ligger bromsen på ytterst lite.
Mistänker att det är något med slitaget på bromsbanden som gör att den ligger an för diametern på trumman är inom tolleranserna.


/Janne

har även kört med åtdragen handbroms för att slita in backarna men det hjälpte inte
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply