1- krets" bromssystem til 2-krets bromssystem - dokumentatio

Moderatorer
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: 1- krets" bromssystem til 2-krets bromssystem - dokument

Post by Blomquist »

Finns en trevlig karl som heter Jörgen Boel i Danmark. Han gjorde en sådan modifiering
på en herrgårdsvagn för ett antal år sedan. Bilen godkändes med detta.
PM till mig om du behöver komma i kontakt med honom.
210 -64, 223 -68
anderstangoman
Posts: 8
Joined: Wed Sep 24, 2014 9:58 am

Re: 1- krets" bromssystem til 2-krets bromssystem - dokument

Post by anderstangoman »

Efter ett möte med Trafikverket informerade mig om att det var "bara" en väg och det til utvidgades 2-kretssystem under de senaste Volvomodellerna: "Både fram + Vänster bak, både fram + Höger bak" Det innebar att jag var tvungen att byta min nyrenoverade 1-krets kaliber, til: 2-krets. (2 indgange) Men det visade sig att de två bulthålen hade bara ett centrumavstånd på 75 mm. från de ursprungliga 90 mm. div. volvo folket informerat mig om att det inte finns någon skillnad? Men IFG. en volvo återförsäljare var det en skillnad och han erbjöd mig två hand spindlar med 75 mm mellanrum.
Om det finns en möjlighet att jag kan se / fotografera en Volvo med denna två-krets system skulle vara glad - eller henvisning til div. foto / artikler!
Hilsan
Anders
anderstangoman
Posts: 8
Joined: Wed Sep 24, 2014 9:58 am

Re: 1- krets" bromssystem til 2-krets bromssystem - dokument

Post by anderstangoman »

Hej Blomquist! Tak for oplysningen.
Jeg kender Jörgen Boel, han har også givet mig nogle gode råd! Men han kan ikke finde godkendelsen af hans 2-kreds system - desværre.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: 1- krets" bromssystem til 2-krets bromssystem - dokument

Post by Blomquist »

Hej igen, tog en bild på tvåkrets okhållare, jag förstod det som ett önskemål från din sida. Som framgår av bilden är cc 75 mm på dessa.
Image
210 -64, 223 -68
anderstangoman
Posts: 8
Joined: Wed Sep 24, 2014 9:58 am

Re: 1- krets" bromssystem til 2-krets bromssystem - dokument

Post by anderstangoman »

Hej Blomquist, Tak, det var godt at få bekræftet. Så nu skal jeg bare finde 2 spindler.
anderstangoman
Posts: 8
Joined: Wed Sep 24, 2014 9:58 am

Re: 1- krets" bromssystem til 2-krets bromssystem - dokument

Post by anderstangoman »

Finns det en volvo Amazona återförsäljare i Skåne? da jag behöver byta de gamla spindlar för två nya på min renoverade tvåkrets systemet,(volvo 65 B18) da kaliber bultavståndet är nede till 75 mm. (findes på amazone 69 B20 )

Hilsan
Anders
Nord Sjælland.
Post Reply