Nya bromsskivor, bromsok & nyrenoverat Girling bromsservo!

Moderatorer
Post Reply
mike1800
Posts: 16
Joined: Sat Jun 28, 2014 8:48 am

Nya bromsskivor, bromsok & nyrenoverat Girling bromsservo!

Post by mike1800 »

Bromsar

Nyrenoverat Girling 1-krets bromsservo, nya bromsskivor med nav, nyrenoverade bromsok med nya belägg och nya bromsslangar. Nya bromsbackar bak inkl. monteringssats!

Monterat nya bromsskivor med nav, nyrenoverade bromsok, nya bromsslangar och nyrenoverat Girling bromsservo!

Mina frambromsar kärvade, drog snett och vibrerade så jag har monterat 2 nya bromsskivor med nav, 2 nyrenoverade bromsok, nya bromsklossar och nya bromsslangar fram. Efter retur av de gamla kärvande oken så fick jag tillbaka stompanten för bromsoken.

Observera att du som Amazonklubbmedlem får tex:
5% rabatt hos Motoroldies!
Upp till 25% rabatt hos VP-Autoparts!

Vv kolla ordinarie pris och rabattpris noga! Det kan skilja många hundralappar! Många bäckar små...

Skillnaden blev stor! Bra och kraftfull bromsverkan med 2 nyrenoverade ok, 2 nya bromsskivor och nyrenoverat 1-krets Girling bromsservo.

Exempel på att det går att få bra väghållning även på en Klassisk Volvo:

Image
(Foto Michael Bengtzing från klassiska racet Velodromloppet på Gelleråsens motorbana i Karlskoga den 2016-06-12!)

Har även installerat 4 st nya stötdämpare typ Monroe för bättre väghållning!

Monterat 4st nya stötdämpare Monroe från Autoexperten. Tryckte i 2.5kg i däcken med dimension 195/65 15 tum och 5.5" stålfälgar. Mycket bättre väghållning!

Det känns tryggt att ha nyrenoverade bromsar, nya fälgar och nya däck när man kör i 200km/h på Autobahn!
Post Reply