monteringssats trumbroms

Moderatorer
Post Reply
erkle
Posts: 14
Joined: Sat Mar 20, 2004 9:21 am
Location: Uppsala

monteringssats trumbroms

Post by erkle »

Hej
Har efter flera års (inte så intensivt..) arbete med kaross och lack tänkt montera bromsarna på min amazon, 1961 med trumbromsar bak och fram, enkrets. Ska beställa nya backar och monteringsdetaljer och funderar på om det är samma monteringssats fram och bak, backarna är ju olika!? :?:
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: monteringssats trumbroms

Post by QV »

Monteringssats?

är de de två "svamparna" med tillhörande låsbleck. I så fall är de samma.

/Janne

som använder sig av minnesbilder när han svarar
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
erkle
Posts: 14
Joined: Sat Mar 20, 2004 9:21 am
Location: Uppsala

Re: monteringssats trumbroms

Post by erkle »

Precis, har inte hittat på allt det som plockades bort för många år sen och var därför lite tveksam.

Hur är det med bromsbackar och hjulcylindrar?
Jag hittade hjulcylindrar och bromsbackar fram i ganska dåligt skick men det verkar inte som om de passar ihop, tryckstängerna som sitter mellan backarna och hjulcylindrarna får en mycket underlig vinkel (snett uppåt). Kan det vara så att backarna hör till en annan årsmodell, har det överhuvudtaget funnits olika frambackar? Eller kan det vara fel hjulcylinder? Det här blev väldigt förvirrat.. :roll:
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: monteringssats trumbroms

Post by QV »

jag tog delar från min 61'a när jag snabbfixade min 63'a (gällande frambromsar) Så några större förändringar har de nog inte gjort efter 58'a.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply