varma bromsar bak

Moderatorer
Post Reply
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

varma bromsar bak

Post by mikael »

broms backarna går ej tilbaka kan det vara så att slangen mellan bakaxeln och karosssen är förgammal =svält.
båda sylindrarna är nya och löper lätt. bromsarna fram inga problem det är enkrets med servo.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: varma bromsar bak

Post by Blomquist »

Om det var slangen skulle backarna inte röra sig tillräckligt/inte alls. Har du bil med eller utan reduceringsventil?
210 -64, 223 -68
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: varma bromsar bak

Post by Hasse63 »

Ändrar du i ett inlägg som du gjorde nu ska du inte förvänta dig ett svar på den nya frågan då ingen som
redan läst ursprungsinlägget ser att det är ändrat om man inte öppnar det.

Det kan vara en bromsslang som är defekt invändigt vilket gör att slangen blir som en bakventil. Man bromsar och bromsvätska pressas förbi det skadade området och stannar där till tillräckligt länge för att trumman/trummorna ska bli varma, eller tom heta.

Jag har en sån där bromsluftningshjälp som man sätter mellan bromsvätskebehållaren och luftnippeln på ett hjul, och då jag hade en def bromsslang så gick det inte att lufta (slangen släppte inte fram något) bara då jag tröck på bromsen (högre tryck)

Har man vid något bromsrenoveringstillfälle klämt ihop en bromsslang för att inte bromsvätskan ska rinna ur så är risken stor att slangen har tagit skada, särskilt en äldre slang :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

Re: varma bromsar bak

Post by mikael »

hmm mitt inlägg har jag ej ändrat men det var nog så att det ej kom med en rubrik i det första. då trodde jag det försvann. men frågan vart den samma . skall kolla slangen .och vet ej om jag har reduserings ventil vart sitter denna då.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: varma bromsar bak

Post by QV »

reduseringsventilen sitter bak. Slangen från karossen till axeln är monterad på denna.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

Re: varma bromsar bak

Post by mikael »

ok skall kolla detta tackar
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

Re: varma bromsar bak

Post by mikael »

nej det sitter en mäsings fördelare 3 delad bara .kan det då vara bromsslangen eller finns det något annat som kan strula.
Micke_932
Posts: 450
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:13 am

Re: varma bromsar bak

Post by Micke_932 »

Det troligaste är i alla fall slangen, det är ett rätt vanligt problem, men givetvis kan det vara annat också, men om det lika på båda sidorna så måste det nästan vara slangen om det inte är något fel i huvudcylindern.
mikael
Posts: 157
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:12 pm
Location: värnamo

Re: varma bromsar bak

Post by mikael »

de vart slangen täppt och fin .ny monterad.
tackar
Post Reply