Nu har jag uppgraderat halv- och helljus med reläer.
Utan reläer med originalkablaget så har jag 10 volt på helljus mätt vid lampan.
Med reläer har jag 11,9 volt!
Vid mättillfället så är batteriet 12, 05 volt.
Så nu har man ljus som i en ny bil.
Nu kan jag med glädje köra med de starkare 80/100 watts lamporna
Med rätt ljusinställning så bländar de inte mer än med originallampor.
Amazonens stora lampor med nya friska insatser och riktigt elsystem tycker jag slår de nya överreklamerade xenon ljusen!
Varde ljus
Uppgradera ljuset med reläer
Re: Uppgradera ljuset med reläer
Hejhej !
Låter som ett intressant tips i dessa mörka tider !
Tror jag anar vad du har gjort, men du får gärna beskriva mer i detalj, vad du har gjort och med vilka detaljer !
/ sven
Låter som ett intressant tips i dessa mörka tider !
Tror jag anar vad du har gjort, men du får gärna beskriva mer i detalj, vad du har gjort och med vilka detaljer !
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Re: Uppgradera ljuset med reläer
Jag gick in i orginalhärvan som ligger längs vänster innerskärm, röd och grå i plinten snett bakom kylaren är hel respektive halv. De drog jag ur och tillbaka till reläerna som "styrström"
Sedan drog jag 3 x 6 kvadrat från startmotorn till reläerna. En till halvljus. En till helljus. och En till extraljus.
Från reläernas drog jag nya till strålkastarna.
Jag drog allt tillsammans med orginalhärvan som nu bara är grövre och man ser ingen skillnad.
På bilden ser man gula kabelskor som jag inte är klara med för jag glömde att köpa en liten säkringsdosa så jag skall komplettera det i serie med kablarna från startmotorn.
Sedan drog jag 3 x 6 kvadrat från startmotorn till reläerna. En till halvljus. En till helljus. och En till extraljus.
Från reläernas drog jag nya till strålkastarna.
Jag drog allt tillsammans med orginalhärvan som nu bara är grövre och man ser ingen skillnad.
På bilden ser man gula kabelskor som jag inte är klara med för jag glömde att köpa en liten säkringsdosa så jag skall komplettera det i serie med kablarna från startmotorn.