Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Moderatorer
Post Reply
AdinaAmazon
Posts: 5
Joined: Tue Jan 20, 2015 3:20 pm

Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by AdinaAmazon »

Strömställaren för ljuset glappar och/eller är oxiderad, ljuset kommer och går.... Var kan man hitta en ny ? Varken VP-parts eller CVI verkar ha den i sortimentet längre. Den ser inte ut att kunna tas isär och fixas. Tips mottages gärna !
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by Arne »

Annonsera här i köp och sälj. Annars kanske någon här som läser detta har någon strömbrytare över.
AVG
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by QV »

det som brukar glappa är regleringen till instrumentbelysningen.
Om det är den som glappar så gör den det på de flesta.

Den går att ta isär :mrgreen: Det har jag gjort men att laga regleringen till instrumentbelysningen tog jag inte tag i.
Jiges instrumentverkstad fixar det säkert men jag har inte kollat vad det skulle kosta.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Per L
Posts: 172
Joined: Sat Jan 02, 2010 10:12 am
Location: Göteborg

Re: Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by Per L »

droopy
Posts: 129
Joined: Thu Jan 08, 2015 7:31 am
Location: Hjortkvarn

Re: Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by droopy »

Kan du tänka dig att handla utomlands så hittar man en hel del om man söker på Push pull off on on dimmer switch det dök upp en hel del intressanta dragbrytare för några hundringar även från EU siter (nix tull och lite säkrare) Bör funka på ebay också.. Cole hershee är en av dom första du hittar..
Marriage is a workshop!
Man work, woman shop
AdinaAmazon
Posts: 5
Joined: Tue Jan 20, 2015 3:20 pm

Re: Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by AdinaAmazon »

Tack för alla tips ! Jag hittade det jag sökte på www.partacus.de (Hannover) , mycket välsorterade, problemet är bara att frakten kostar lika mycket som själva delen.... :sad:
AdinaAmazon
Posts: 5
Joined: Tue Jan 20, 2015 3:20 pm

Re: Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by AdinaAmazon »

Tyvärr var strömställaren 663748 utgången hos Partacus också. Men CVI i Norsborg skriver att den är på ingående nu under våren/försommaren 2016 !
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Var hittar man en ny strömställare för lyset ?

Post by Blomquist »

Kolla så att det inte är golvkontakten som är problemet, så visade det sig vara för mig (efter att jag bytt strömställare två ggr)
210 -64, 223 -68
Post Reply