Ny tändningslåsnyckel?

Moderatorer
Post Reply
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Ny tändningslåsnyckel?

Post by amazon guy »

Har grävt upp en tändningslåskonsol utan nycklar till, finns det möjlighet att få gjord ny nyckel till låset efter en eventuell kod på kolven?
Och vem kan fixa det bäst, låssmed, Volvo, ungefärlig kostnad?

Dennis

Image
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Ny tändningslåsnyckel?

Post by Lars Bd »

Tror inte det finns någon synlig nyckelord, enda möjligheten är nog om det är känt vilken bil den kommer ifrån och den är originalmonterat d.v.s. 69-70. På tidigare eftermonterade rattlås har nog inte Volvo nyckelkoder arkiverade.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Ny tändningslåsnyckel?

Post by A-masen »

Bara ett litet inpass: Tänk på att det ofta är skillnad på Låssmeder och "klackbarer". Dom förra har ofta betydligt bättre resurser och kunskap. Nu har du låset "i handen". Det är en stor fördel.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Ny tändningslåsnyckel?

Post by amazon guy »

Lars Bd wrote: Mon Apr 10, 2017 4:53 am Tror inte det finns någon synlig nyckelord, enda möjligheten är nog om det är känt vilken bil den kommer ifrån och den är originalmonterat d.v.s. 69-70. På tidigare eftermonterade rattlås har nog inte Volvo nyckelkoder arkiverade.
Ha, har inte haft isär låset så att jag kunde se på själva kolven, men på mina sextiotals Alfor finns det kod på varenda låskolv. Fråga mig hur jag vet? :wink: Tappade bort nycklarna förstås en gång i tiden till den ena.......

P.S. har ingen modellinfo till tändnigslåset utan har legat löst på hyllan i 26 år....

Dennis
Post Reply