Boschskylt till fördelare

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
volvomek
Posts: 2
Joined: Mon Sep 30, 2019 10:29 am

Boschskylt till fördelare

Post by volvomek »

Hej!
Jag håller på och renoverar en Volvo Amazon Kombi 1966 års modell åt Volvo.

Allt skall vara I nyskick och jag har precis renoverat fördelaren. Dock gick det inte att rädda Boschskylten, någon som vet om det går att få tag på en sådan?

Tack!

Image
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Boschskylt till fördelare

Post by A-masen »

Här vill jag, utan att vara näsvis eller överspelande, fråga: Har du funderat på att själv etsa en ny skylt?
Jag har ingen erfarenhet av detta, men vet att det förekommer inom t.ex modelljärnvägshobbyn. När man bygger modeller av lok och vagnar vill man att det skall föreställa metallister eller trälister och annat, nitskallar, förstärkningar, plåtluckor m.m. m.m.
Man etsar alltså bort det material som skall bli "fördjupningar" vanligtvis i mässingsplåt. Det som i ditt fall då blir bokstäver bli kvar i den ursprungliga plåttjockleken och den svartmålade ytan blir lite lägre på din skylt.
Googla på modelljärnvägsbygge så antar jag att du kan få mycket mer och bättre uppgifter. Kanske t.o.m. hitta någon som kan hjälpa dig att tillverka en skylt?
volvomek
Posts: 2
Joined: Mon Sep 30, 2019 10:29 am

Re: Boschskylt till fördelare

Post by volvomek »

Tack för tipset! Skall läsa på lite om detta.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Boschskylt till fördelare

Post by amazon guy »

Har sett en och annan till försäljning på Ebay kring 15 dollar/euro, både på den tyska och amerikanska, men om dom var nytillverkade eller original, eller passande en Volvo fördelare har jag ingen aning om....
Post Reply