Lackera bilen, vart hittar jag lacken?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
RobbanKnopp
Posts: 46
Joined: Thu Nov 05, 2009 9:03 pm

Lackera bilen, vart hittar jag lacken?

Post by RobbanKnopp »

Hallå hallå, jag ska igång och lackera min front och mina plastskärmar. Var inne hos den lokala färghandlaren och skulle ha tag på grund och lack. Grund rekommenderades 1K filler primer och den köpte jag. Denna skulle fungera till både plast och plåt sades det. Men när det kommer till lacken färkod: 79-1 så kunde dem inte ta fram den.

Så min fråga är, vart får man tag i denna lack? Jag har sett att det finns lite på VP men bara som sprayburk... Vilket jag inte vill ha.

:D
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Lackera bilen, vart hittar jag lacken?

Post by Ragge »

det bör en bil lackare kunna blanda till ... 79 är ju pärlvit och fanns på amazonerna från -63 tom -68
RobbanKnopp
Posts: 46
Joined: Thu Nov 05, 2009 9:03 pm

Re: Lackera bilen, vart hittar jag lacken?

Post by RobbanKnopp »

Ragge wrote:det bör en bil lackare kunna blanda till ... 79 är ju pärlvit och fanns på amazonerna från -63 tom -68
Jag var inne på Hagbloms och dem kunde inte fixa det iaf :shock:
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Lackera bilen, vart hittar jag lacken?

Post by brorsan »

Pigmenten som ingår i 79 har utgått hos vissa lackerare. Själv handlade jag min lack (2k polyuretan) på colorama, där dom kunde blanda till den. Nu är ju polyuretan en "industrilack" och kanske inget för orginalfantasten...
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
poolio
Posts: 303
Joined: Sun Oct 08, 2006 12:47 am
Location: Jemtland - Schweden
Contact:

Re: Lackera bilen, vart hittar jag lacken?

Post by poolio »

Leta reda på en handlare eller lackerare som säljer Glasurit eller DuPont. Där kan dom garanterat blanda till din kulör !
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
D Brown
Posts: 73
Joined: Fri Feb 11, 2011 10:19 pm

Re: Lackera bilen, vart hittar jag lacken?

Post by D Brown »

Jag har köpt färg ett par gånger på Mekonomen, dom hade en tjock katalog med massa färgnummer, där borde det mesta finnas.
Kollade på skoj om Mercedes Astralsilver fanns, det gjorde den.
Post Reply