Läcker in vatten på golvet

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Läcker in vatten på golvet

Post by amazon123gt »

:mrgreen: Hejsvejs alla glada amazonvänner!!!!.Har tidigare haft problem med att jag fick blött på golvet och att det stänkte in under värmepaketet vid regn.Efter tips om att det kunde vara "gummiplutten" under värmepaketet,så kunde jag konstantera att den vikit sig i 90 grader.Har ju efter renoveringen först laggt in ny gummimatta fram(då blev det rätt med "plutten")sedan lade jag i nya formsydda tygmattor(i delar)fram,bak och mellan stolarna.Tydligen har jag "stött" till "plutten".Har sedan inte kört i regn förrän hemfärden från Tjolöholm och sedan sommarträffen på Visingsö."Lotta" har nu stått och torkat efter att jag rev ut allt(är nu plåtrent på golvet)Har inväntat regn som ju kom igår(med åska)Körde en tur på ca 5 mil i hällregn.Vid hemkomst så undersökte jag noga hur resultatet blev.Fullständigt snustorrt under värmepaketet och på golvet.Tänk att en sådan liten detalj kan göra så mycket!!!!"Plutten" är nu nerstoppad i hållet.Har nu en fråga:Det var lite vatten på främmre delen av bägge dörrsidorna,ungefär under ventrutan.Vidare så fortsatte det ner i en smal "sträng"parralellt med trösklen (längs fotsteget)På dörrsidorna är det droppar och på golvet som sagt en sträng.Någon som vet vad det kan vara?Har heltäckande innerskärmar i plast fram;men kan vid närmare eftertanke kanska ha glömt att montera gummilisterna på bakanten på framskärmarna(dom som tätar mot torpeden)Tycker ju inte att det skulle kunna vara orsaken???Men faktum är att det är blött vid dörrgångjärnen,och utrymmet bakom torpedpappen!!!Någon som vet?????? :mrgreen:
klöver kung
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Läcker in vatten på golvet

Post by Blomquist »

Gummilisterna på skärmarna är bra som skydd mot smuts och fukt vid A-stolpen, men de har inget att göra med om det tränger in vatten i kupén. Det du beskriver låter mer som något som har med dörrarna att göra.
210 -64, 223 -68
Andréamazon
Posts: 177
Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm

Re: Läcker in vatten på golvet

Post by Andréamazon »

gummilisten som håller framrutan brukar det läck in vatten. det gjorde depå min så de rann ner på golvet
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: Läcker in vatten på golvet

Post by amazon123gt »

Tackar för svaren!Kan vara dörrarna,men dom har nya gummilister.Kan ju även vara ventrutorna,men där är jättebra gummi.!!!!
klöver kung
soulbrother
Posts: 51
Joined: Wed May 06, 2009 10:07 am

Re: Läcker in vatten på golvet

Post by soulbrother »

Hade exakt likadant vattenläckage på min efter byte av vindrutan. Trots ny list läckte det in vilket berodde på att de som bytte rutan inte lagt någon tätningsmassa mellan list och kaross. Tro mig - det kan läcka ordentligt trots att det kan verka onödigt att täta en helt ny och fräsch gummilist OCH - det är ett litet helsike att få tätt med rutan redan på plats! DÄRFÖR - propsa på att glasmästaren eller vem som nu byter rutan om ni inte gör det själva, använder ordentligt med tätningsmassa!
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Läcker in vatten på golvet

Post by Rolf »

Finns inget värre än vatten under gummimattorna.

Gissar också på vindrutan.
Jag har ny gummilist men det läckte i alla fall.
Efter en omgång tätningsmassa fixade det sig.
Post Reply