söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
lyyski
Posts: 37
Joined: Thu Jun 02, 2011 7:30 pm

söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by lyyski »

Tjenare,

Ska byta ut Ja va det nu heter, torpedsidorna?

Hade velat ha mig en hyffsad bild på hur det ser ut orginal, för mina är så deformerade/rostiga så ser inte alls hur det ska se ut:)
så jag lättare kan se en färdig bild hur jag ska byta ut den!

Förstår ni va jag menar med "torpedsidan"? alltså väggen åt höger o vänster under instrumentbrädan.

Mvh Joni
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by granfot »

Torpedsida står dom som på VP-autoparts, jag har alltid sagt "stående torpedplåt", vet inte vilket som är rätt. :)
Här är en länk till VP's iallafall.
http://www.websitefolder.net/VPAUTOPART ... PageID=129
lyyski
Posts: 37
Joined: Thu Jun 02, 2011 7:30 pm

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by lyyski »

granfot wrote:Torpedsida står dom som på VP-autoparts, jag har alltid sagt "stående torpedplåt", vet inte vilket som är rätt. :)
Här är en länk till VP's iallafall.
http://www.websitefolder.net/VPAUTOPART ... PageID=129
Se där ja, så fel hade jag inte med namn valet:)

du har inte någon bild på hur detta ser ut inifrån respektive utifrån?

För jag vet inte om någon nisse har varit full när detta renoverades senast då det ser inte ens inärheten ut som detta.

det är massa hål järn och små bitar lite varstans på min bil, Det absolut bästa vore att låna hem en helbil för att se hur allt borde vara:)

Haha

Mvh
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by 123GT »

Hej,

Kolla Peter Widells grymma renovering av en 62;a Amazon här på forumet, där kan du säkert få en del uppfattning om hur det skall se ut.

http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =13&t=9373

/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by Nalletill1000 »

123GT wrote:Hej,

Kolla Peter Widells grymma renovering av en 62;a Amazon här på forumet, där kan du säkert få en del uppfattning om hur det skall se ut.

http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =13&t=9373

/ sven
Vilket inte ar korrekt gjort om man forsoker uppna original utseende.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
lyyski
Posts: 37
Joined: Thu Jun 02, 2011 7:30 pm

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by lyyski »

orginal kommer den aldrig bli då den redan är såpass dåligt skick och någon innan mig har haft den troligtvis som pilsnerhäck;)

Vill bara ha ett hum om hur det ska se ut, och den projekttråden gav mig allt!

Mvh
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by QV »

Nalletill1000 wrote:Vilket inte ar korrekt gjort om man forsoker uppna original utseende.
Nu skall vi vara snälla.. det räcker nog att jag hugger på Peter i tid och otid. Jag påpekade detta för rätt länge sedan men då var det redan "färdigt där", och han ville inte sätta kapen i bilen igen just där (vilket jag har full försåelse för).

/Janne

Men om Peters bil blir odrägligt fin så känns det ju alltid bra att veta om något "fel"..... :twisted:
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by Nalletill1000 »

Jag ville inte vara elak, utan bara papeka det for tradskaparen om det var original utseende han forsokte uppna. Peter gor ett enastaende jobb pa sin bil. Om man bara hade den talangen som han besitter.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
Mackansglt
Posts: 100
Joined: Sat Jul 02, 2011 9:31 am

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by Mackansglt »

QV wrote:
Nalletill1000 wrote:Vilket inte ar korrekt gjort om man forsoker uppna original utseende.
Nu skall vi vara snälla.. det räcker nog att jag hugger på Peter i tid och otid. Jag påpekade detta för rätt länge sedan men då var det redan "färdigt där", och han ville inte sätta kapen i bilen igen just där (vilket jag har full försåelse för).

/Janne

Men om Peters bil blir odrägligt fin så känns det ju alltid bra att veta om något "fel"..... :twisted:

Vad är det som inte blir orginal med Torpedväggen på Peters bil. Jag har läst hela hans tråd och är helt förstummad. Vilka kunskaper och vilket hästjobb han lägger ner på bilen. Jag skulle behöva hans energi och
framförallt hans kunnade när jag håller på och rostlaga min amazon.

Mackan
Mackan

Amazonen såld
Som har blivit med en Camaro 74:a..
Camaron såld och åter blivit med Amazon en 70:a
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: söker bilder på frisk plåt "torpedsidorna"

Post by QV »

stående plåten upp till skärmbalken saknar en skarv (sitter nära gångjärnet)

de allra flesta som byter skärmbalk och stående plåt i torpedvägen låter skärmbalken bara hel och kapar i den stående plåten. Detta är dck inte "original" utan där skall man kapa i skärmbalken och låta den stående plåten vara hel. En hel del omständigare och det är alltså bara en fråga om vart man lägger skarven.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply