Rostlagning och Vp Autoparts i Sollentuna?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Mackansglt
Posts: 100
Joined: Sat Jul 02, 2011 9:31 am

Rostlagning och Vp Autoparts i Sollentuna?

Post by Mackansglt »

Håller som sagt på att rostlagar min amazon 70:a. Är snart färdig med all rostlagning i golvet och börjar närma mig det stadiumet när det behöver inhandlas ekonomiplåt. Behöver bägge skärmkanterna bak, bägge plåtarna framför bakhjulen, bägge plåtarna ovanför sandplåtarna och bägge sandplåtarna. Kan man handla det över disk på vp autoparts i sollentuna? Skulle passa mig perfekt och så slipper man ju frakten. Är det samma priser som i webbshopen? Skulle även behöva bakstycket, den som sitter mellan bakljusen men den verkar inte finnas någonstans. Den är sönderrostad från skarven vid bakskärmen och inåt, ca 10 cm på bägge sidorna. Det är längst ned i rundningen mot kofångaren som är sönderrostad. Annars är den helfräsch.
Det smidigaste vore om man kunde skära ur 2 bitar ur ett befintligt bakstycke och sedan svetsa dit den på plats.
Ang. skärmkanterna, vilket är smidigast att använda. Den hela eller den delade varianten.

mvh Mackan
Mackan

Amazonen såld
Som har blivit med en Camaro 74:a..
Camaron såld och åter blivit med Amazon en 70:a
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Rostlagning och Vp Autoparts i Sollentuna?

Post by LABBE »

ja du kan handla över disk på vp, sollentuna, han hade skärmkanter mm på hyllan när jag va där idag å shoppa,,,,,
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Rostlagning och Vp Autoparts i Sollentuna?

Post by Blomquist »

Den delade skärmkanten är inte till din vagn, är avsedd för 4-dörrars.
Bakstycket finns att köpa lite varstans, både hos handlare (inte billigt)
och förekommer en del i privatannonser och Tradera.
Kan kanske vara värt att försöka med lapplösningen som du är inne på.
210 -64, 223 -68
Post Reply