Skruva fast dörrhandtag!

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
ErikssonM
Posts: 102
Joined: Wed Apr 06, 2011 7:54 pm
Location: Lysekil

Skruva fast dörrhandtag!

Post by ErikssonM »

Hallå , nu har ja ett litet "Problem" med min amazon , dörrhandtagen sitter löst , förarsidan går de bra att öppna dörrn då handtaget inte är så löst. Men på högersidan så sitter de löst och knappen kommer inte i "läge" så man kan öppna dörrn utan man måste lyfta upp handtaget, trycka in det och sen trycka in knappen.

Så jag undrar hur man kommer åt dom här skruvarna för handtaget då rutan är ivägen på insidan ??

MVH
Kolla gärna in min Amazon från 67 och lägg en kommentar!
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 18&t=10946
Rexli
Posts: 117
Joined: Sun Jun 26, 2011 8:31 pm

Re: Skruva fast dörrhandtag!

Post by Rexli »

Jag kommer åt dom efter lite trixande.
Den inre skruven (närmast bilen) har någon tidigare ägare gjort skruv hålet lite större där av mycket lättare.
Den andra så får man trixa lite men går utan några jätte större problem.
Men tålamod är ett måste!
ErikssonM
Posts: 102
Joined: Wed Apr 06, 2011 7:54 pm
Location: Lysekil

Re: Skruva fast dörrhandtag!

Post by ErikssonM »

Rexli wrote:Jag kommer åt dom efter lite trixande.
Den inre skruven (närmast bilen) har någon tidigare ägare gjort skruv hålet lite större där av mycket lättare.
Den andra så får man trixa lite men går utan några jätte större problem.
Men tålamod är ett måste!
Nu förstog du nog inte min fråga :) Jag undra hur man får skruvat fast handtaget , i och med att rutan är ivägen går inte detta :) undra om det fanns några knep
Kolla gärna in min Amazon från 67 och lägg en kommentar!
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 18&t=10946
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Skruva fast dörrhandtag!

Post by QV »

Man bänder undan det nedre stoppet för rutan så att den sjunker ner lite till.
Om inte det räcker lossar man de två skruvarna som håller bakre styrlisten till rutan och då kan man vika undan rutan.
Klart

Skruvar kan nu lossas/dras åt utan att någontig skymmer dom.

/Janne

lossade på c:a 10 handtag när jag skrev låsartikeln så något "fibblande" hade man inte tid med. Nu rev jag ut ventilationsrutramen också ur många dörrar därför kommer jag inte ihåg på rak arm vilka moment som krävs för att bara plocka bort dörrhandtaget
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
ErikssonM
Posts: 102
Joined: Wed Apr 06, 2011 7:54 pm
Location: Lysekil

Re: Skruva fast dörrhandtag!

Post by ErikssonM »

QV wrote:Man bänder undan det nedre stoppet för rutan så att den sjunker ner lite till.
Om inte det räcker lossar man de två skruvarna som håller bakre styrlisten till rutan och då kan man vika undan rutan.
Klart

Skruvar kan nu lossas/dras åt utan att någontig skymmer dom.

/Janne

lossade på c:a 10 handtag när jag skrev låsartikeln så något "fibblande" hade man inte tid med. Nu rev jag ut ventilationsrutramen också ur många dörrar därför kommer jag inte ihåg på rak arm vilka moment som krävs för att bara plocka bort dörrhandtaget
Tackar så mycket QV
MVH
Kolla gärna in min Amazon från 67 och lägg en kommentar!
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 18&t=10946
Post Reply