Framdörrar

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Framdörrar

Post by Uffe »

Hej på Er!
Jag har en 57:a där alla 4 dörrarna är rejält upprostade undertill och en bra bit upp på dörrsidorna. Jag har fått tag i 2 st B16 bakdörrar som är schyssta nog att renovera vilket jag håller på med nu. Hur är det nu med Framdörrarna?? Frågan är om jag även här måste ha tag i B16 Framdörrar eller om jag klarar mig på vilka dörrar som helst från en 4-dörrars bil? Jag har ju alla detaljer bevarade och dessa kan jag ju lätt flytta över till de nya framdörrarna. Jag vet att de gamla har klämmor till dörrlisterna och de nya har limmade lister. Detta kan jag leva med. Men, är det några andra skillnader rent plåtmässigt på dessa dörrar från 57 till 70?
Tacksam för svar från någon som vet då jag hört olika svar på detta :)
//Uffe
Amazon 1957
amazonx5
Posts: 154
Joined: Sat Aug 15, 2009 5:54 pm

Re: Framdörrar

Post by amazonx5 »

Hej Uffe
Sålde inte du din -57a? :oops:
Nåväl...det är samma rent utvändigt plåtmässigt..jag har provmonterat en 57a dörr till en 66 kaross och det gick utmärkt :)
Det som jag märkt är att innerhandtags fästet inte riktigt stämmer...jag monterade en gång en 62/63 dörr i en 67a och då fick jag byta ut och borra för att få dit innerhandtagsfästet.
Mig veterligen så är alla amazon karosser lika bortsätt vissa saker som front,blinkershål i skärm och hål för skyltbelysning i baklucka :)
3 Juli 1970...dagen som världen borde sörja
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Framdörrar

Post by Uffe »

Tack för denna information. Är det inte värre justeringar är det väl ok att skaffa bättre begagnade"nyare" dörrar och sedan anpassa dessa med mina fina delar från de gamla dörrarna. Behöver nog bara köpa nya främre inre dörrsidor, då resten av inredningen är kanonfint.

Nej, jag sålde den inte... eller rättare sagt ingen var intresserad av att ta vid mitt i projektet (vilket jag mycket väl kan förstå). Ingen var heller beredd att betala ett smack även om bara alla NOS och fina reservdelar är värt mer än mitt begärda pris. Vägrar att sälja den i delar utan den skall ihop till en komplett bil... så är det bara! Nu tar jag det betydligt lugnare och tar ett litet steg i taget då jag orkar och har tid. Jag tycker det är skitkul att meka men är inte riktigt van vid att inte orka köra på fullt och få mycket saker gjort, vilket är frustrerande. Planen är dock fortfarande att vara klar våren 2012. Återkommer i detta ämne i min tråd lite senare i höst :)

Ha det bra därute i garaget :))
//Uffe
Amazon 1957
Post Reply