Inhandla bra ekonomiplåt, tips?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
blåbär
Posts: 15
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:28 am

Inhandla bra ekonomiplåt, tips?

Post by blåbär »

Hej. är helt ny i amazonsvängen inhandlade ett bra objekt med fin historia osv. Och nu ska det till att pillas lite med rost dels i skuffen dels byta framskärmar. så vart köper jag delar går allt och få tag i? Tacksam för svar :roll:
XC70 -08
S40 -05
Amazon -65
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Inhandla bra ekonomiplåt, tips?

Post by A-masen »

Det finns ju länksamlingar här på forumet under rubriken Övrigt: http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =10&t=1845 och Reservdelar allmänt.
Börja att leta där.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Inhandla bra ekonomiplåt, tips?

Post by Blomquist »

Ett varnande ord angående dörrbottnar, mig veterligen
finns det inga på marknaden idag som inte är skrynkliga
som russin i hörnen (böjarna).
210 -64, 223 -68
blåbär
Posts: 15
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:28 am

Re: Inhandla bra ekonomiplåt, tips?

Post by blåbär »

Kollat runt lite och kommit fram till att de nog blir en stororder ifrån vp. Men är det någon som har erfarenhet av passform på bitarna jag menar de blir ju ändå en del pengar då vill man ju att de ska bli perfekt.
XC70 -08
S40 -05
Amazon -65
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Inhandla bra ekonomiplåt, tips?

Post by sotarn »

har själv köpt mycket plåt från VP o dom har (hade :roll: ) en hel del nos plåtar o det är ju det allra bästa men dom bitarna kan kosta en del xtra. Sen ang deras ny tillverkade plåtar har jag inte så mkt erfarenhet av men jag skulle tro att dom skall va rätt bra. O är man inte nöjd med bitarna så skall man väl kunna skicka tillbaka dom o få igen pengarna :? . Men som sagt nos plåtar skall ju vara det allra bästa. Sotarn
Post Reply