Ny amazon ägare med lite frågor...

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Ny amazon ägare med lite frågor...

Post by A-masen »

Skulle det vara som Blomquist beskriver, att någon har bytt lås tidigare, så är det enklaste att gå till en låssmed. Alltså en riktig auktoriserad låssmed, inte en klackbar. Tag med låscylindern. Spara sedan uppgifter och kvitto på nyckeln. Då har du stor chans att kunna få fram en ny passande nyckel om den situationen och behovet skulle uppstå.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Ny amazon ägare med lite frågor...

Post by QV »

Nu har jag inte kodat om mina lås på Amazonen utan alla lås till sambons sommarbil (dörrar, baklucka samt tanklock) och där är det standard VAG låsvillor som gäller.

Har inte kolla om de är samma som till Amazon.

Det finns ett låsnummer stansat på handtagen till framdörrarna, det nummret visar vilken cylinder som satt i från handtaget början. Men eftersom man måste montera bort handtaget för att se nummret så kan man riva ner det helt och kolla nummret på låscylindern istället.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
cbratticus
Posts: 22
Joined: Sat Sep 19, 2009 7:30 pm

Re: Ny amazon ägare med lite frågor...

Post by cbratticus »

hmm okej.. ska åka förbi låssmeden här hemma och se vad han säger, ska även höra om han kan renovera tändnings cylindern innan den lägger av helt. nödlösningen och kanske billigast blir väl att köpa en ny cylinder till förardörren och skruva på kanske..
den här bilen får bli ett långtidsprojekt så det får bli lite snabbt och billigt tillobörja med..
Post Reply