Ekonomiplåtar vem har vad ?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
droopy
Posts: 129
Joined: Thu Jan 08, 2015 7:31 am
Location: Hjortkvarn

Ekonomiplåtar vem har vad ?

Post by droopy »

Hej

Är det någon som känner till vart det går att köpa "innerskärm kanter" dvs plåt för hjulhusets slut mot skärmkanterna bak ?

Har tittat runt på dom 4 större ställena som ex motoroldies men inte hittat eller identifierat dom rätta bitarna.

inre hjulhus verkar gå att få tag på men yttre vid skärmkanterna verkar svårare..

Skulle även behöva lite tips på hur men ersätter skadad "listränna" i underkant på dörrarna, ytterplåten dvs nederdelen på dörrarna går ju att få tag på. Är det "dörrbotten" som har rännan för gummilisten ?

tacksam för tips..

Stefan
Marriage is a workshop!
Man work, woman shop
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Ekonomiplåtar vem har vad ?

Post by Amakombi »

vp har en repplåt för hjulhus men tror de ska finnas på fler ställen.

listrännan går tyvärr inte få tag i längre, mer än 10 år sen volvo slutade sälja denna, gick att köpa löst förr!
det ja brukar göra är borra bort denna ifrån några skrotdörrar som är helt slut i botten för listen är jue samma runt om, så ta en bit där de är fräscht.
har för mig listen är samma storlek som på 140 och 240 serien så finns jue många dörrar man kan plocka ifrån.
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Ekonomiplåtar vem har vad ?

Post by Qallzar »

Vet att jag såg nått om listrännan när jag köpte gummilister till min, är det detta?

http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... tno=662645" onclick="window.open(this.href);return false;

Och innerskärmen köpte jag oxå, den plåtbiten var likadan som yttre skärmkant fast man vände på den. Detva 2 skillnader vad jag kunde se, ena va att plåten va 0, 1 mm tunnare. Det andra va priset som va hälften om jag inte minns fel.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Ekonomiplåtar vem har vad ?

Post by Lars Bd »

Scandix eller vad de heter planerar en nytillverkning av bakre yttre hjulhus. Enligt de så ska det bli en mer eller mindre exakt kopia av originalplåten d.v.s. ingen repplåt utan hela halva hjulhuset . Beräknad tid var juni för den som orkar vänta.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Ekonomiplåtar vem har vad ?

Post by Amakombi »

[quote="Qallzar"]Vet att jag såg nått om listrännan när jag köpte gummilister till min, är det detta?

http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... tno=662645" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja där ser man, kommer nytillverkningar hela tiden.
droopy
Posts: 129
Joined: Thu Jan 08, 2015 7:31 am
Location: Hjortkvarn

Re: Ekonomiplåtar vem har vad ?

Post by droopy »

Intressanta uppgifter!
skall beställa några meter och kolla. Det vore ju trevligt att få frächa plåtprofiler till listen då resten är bytt.
Jag inbillade mig först att listen satt monterad på dörrbottens rep plåtar men så verkar inte fallet.
Marriage is a workshop!
Man work, woman shop
Post Reply