Plocka lös bensintank -68.

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Fulagula
Posts: 53
Joined: Tue Nov 22, 2016 4:13 pm

Plocka lös bensintank -68.

Post by Fulagula »

Hej

Allt är lossat, men tanken går ej att få upp, den är helt lös, men tankröret är tar i där den sticker ut genom karossen! Så den får ej att lyfta tillräckligt mycket i framkant för få upp den! Säg inte att jag ska lossna bränslepåfyllningsröret, för detta är en enda del! Fastsvetsad..

Tanken är original, och ser ut så, köper man en ser den likadan ut.

Nån som vet hur man gör?

Tack på förhand..

/A.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Plocka lös bensintank -68.

Post by Lars Bd »

Om du tagit bort nippeln till bränsleröret ska tanken gå att lyfta ur. Det kan vara underredsmassa som gör att tanken inte går att trycka bakåt den sista millimetern så att den går fri i framkant eller förhindrar lyft. I värsta fall är bilen krockad och deformerad så att tanken inte går att bara lyfta ur.
Inte heller tankröret är svetsat det sitter mjuklött.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Fulagula
Posts: 53
Joined: Tue Nov 22, 2016 4:13 pm

Re: Plocka lös bensintank -68.

Post by Fulagula »

lött eller svetsat är för mig desamma, hade totalt missat nippeln som satt fast på tanken, tog endast lös nippeln som höll i slangen, tanken lös! Tackar..!!
aspen
Posts: 3
Joined: Sun Jan 03, 2016 1:22 pm

Re: Plocka lös bensintank -68.

Post by aspen »

Gjorde samma misstag jag oxå när jag bytte tank, glömde nippeln =)
droopy
Posts: 129
Joined: Thu Jan 08, 2015 7:31 am
Location: Hjortkvarn

Re: Plocka lös bensintank -68.

Post by droopy »

Hej

kan bara säga hur jag gjorde.

Jag lossade allt och tanken rörde sig inte ur fläcken..rostiga kanter..Satte en garagedomkraft och en plywood skiva under tanken och satte lite press på den.. knackade sedan i bakkant med ett slött stämjärn och gammal morakniv ( i ärlighetens namn runt om men mest i bakkant) efter en massa pillande och bankande lossnade tanken och gick att ta ur..(blästrades utvändigt och lackades mattsvart i 2 lager efter primring och ser klart ok ut nu) behöver dock nya skruvar innan den åker tillbaka på plats.
Marriage is a workshop!
Man work, woman shop
Post Reply