Vindrutetorkarblad och spolarmotorn

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Sedan när skulle CVI ha blivit grossister? Det måste ha skett nyligen. De har ju alltid sålt till privatpersoner via postorder/telefon/internet/marknader. Nåväl, tillgången på reservdelsfirmor är ju relativt stor. De kanske inte hade tillräckligt att göra.

Det står numera på deras hemsida http://www.cvi-automotive.se.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

D59471 wrote:Sedan när skulle CVI ha blivit grossister?
Enligt hemsidan.
Vi sysslar fr.o.m. 20040201 enbart med grossistförsäljning.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Okej. Där ser man. De har ju alltid hållit en hög prisnivå. I synnerhet på de NOS-delar som de lagerför (inköpta från lokala verkstäder och liknande?). Vissa priser är ju så sjuka att man knappt vet vad man skall säga. Men så är det ju ganska udda delar också.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Post by hakano »

Tror det är så att \"vi\" vanliga konsumenter vill gärna ha en god service, beställa smågrejor då och då...vi beställer fel grejor i bland och vill byta...i bland vill vi reklamera delarna...allt det där är nog rätt tidsödande i förhållande till vad det ger i inkomst till företaget. Kan ju vara så att dom känner att dom får jobba mycket timmar för väldigt lite.
Och därmed tagit beslutet att bara försöka vara grossister på heltid i stället. Låta andra företag som har det bättre förspänt med möjligheterna till många småleveranser sköta det...
Bara tankar o funderingar... :wink:
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Visst är det så. När det gäller affärer med privatpersoner av smådelar till bilar så underlättar det ju dessutom om man är etablerad i en del av landet där de flesta kunderna finns så att frakterna blir låga, många kunder kan besöka butiken direkt istället för att beställa via postorder/telefon/internet osv. Är det inte sedan så att de flesta som håller på och renoverar veteranbilar är lite gammalmodiga av sig och kanske inte spenderar lång tid framför datorer/internet?

CVI försökte ju etablera sig i Stockholmsregionen. Men att få tag på en lämplig lokal är inte alltid helt lätt. En kompis hyr en nedlagd busshangar/bussgarage för hobbymekning. Den är riktigt stor och uppdelad i 4 stora delar (ryms ca. 15 bilar i varje avdelning). CVI la faktiskt ett bud på den byggnaden för 1-2 år sedan men ägarna ville inte gärna göra sig av med den utan var nöjda med de nuvarande hyresgästerna.
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: Vindrutetorkarblad och spolarmotorn

Post by Stoffe »

Jag lyfter en gammal tråd här för nu har jag sett att det säljs torkarblad på metervara http://butik.refillblad.se/ jag har precis beställt till min Amazon och återkommer med passform osv, dessa är av silikon och ska hålla bättre. 120 kr / metern är inte dyrt mot vad nya kostar. (speciellt till andra bilmärken och bilmodeller)
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: Vindrutetorkarblad och spolarmotorn

Post by Stoffe »

nu har jag fått mina torkarblad som var väldigt mjuka och följsamma, det var annorlunda med silikongummit mot det vanliga gummit till torkarbladen. passformen var perfekt, rekomenderas!
billigt blev det oxå, drygt 30 kr styck för varje torkarblad.
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: Vindrutetorkarblad och spolarmotorn

Post by D59471 »

Och utseendet då?
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: Vindrutetorkarblad och spolarmotorn

Post by Stoffe »

Jag tycker det ser orginal ut, någon liten svag rödmärkning på bladen som säkert går att ta bort eller så försvinner den i ur och skur. Annars är det samma gummiprofil sen tidigare. Jag jämförde med 3 olika torkarblad som jag hade liggandes sen tidigare och det var 3 olika gummilister men samma profil dock. Jag får nog lägga upp en bild på mina torkarblad, jag gör det snarast när jag kommer hem. (jag är på resande fot för tillfället) funktionen är mycket bra och nu när det regnat mycket den senaste tiden så jag har testat dom ganska så väl då jag kört Amazonen som bruksbil senaste månaderna.
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: Vindrutetorkarblad och spolarmotorn

Post by Stoffe »

Så här blev det ena torkarbladet och det andra ser likadant ut.

Image
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
Post Reply