snabb hjälp bara....

Moderatorer
Post Reply
Higge
Posts: 30
Joined: Tue Feb 21, 2012 8:09 pm

snabb hjälp bara....

Post by Higge »

Passar en baksäte "sitsen" en 2 dörrars i en 4 dörrars ? ^

snabbt svar vore underbart!
Far till son : Tat longt pöjk, den står n´te där å äter brö..
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: snabb hjälp bara....

Post by QV »

Är det inte något med rundningen i hörnen för att man skall komma lätt i bilen som skiljer?

Passar gör det säkert men blir det "lättanvänt"
Nu kör man inte så mycket folk i bilar baksäten så det kanske är ett akademiskt bekymmer.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: snabb hjälp bara....

Post by A-masen »

Jag försökte kolla i VP Autoparts och då på klädsel. Men det angavs bara till tvådörrars i baksätet, hur man nu skall tolka det? Antingen finns det bara klädsel till tvådörrars, eller så är två- och fyrdörrars klädsel densamma?
Sök vidare i reservdelskataloger. Du kan ju fråga VP Autoparts. Dom syr ju klädsel, eller låter någon annan göra det efter deras anvisningar (?) http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?guest=yes" onclick="window.open(this.href);return false;
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: snabb hjälp bara....

Post by 123GT »

Baksätesdynorna är olika för 2drs, 4drs och kombi alla har var sin unik sittdyna.
Här ett 2drs sedan baksäte, som går "rakt" ut mot sidoklädseln.
Image

Här ett kombi baksäte. Rundningen för enklare insteg som QV nämner "påminner" om 4drs sedan.
Image

Jag tror också att sedan passar i 4drs men som sagt inte snyggt och taskigt med instegsutrymme.
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Post Reply