Röd inredning ????

Moderatorer
Post Reply
droopy
Posts: 129
Joined: Thu Jan 08, 2015 7:31 am
Location: Hjortkvarn

Röd inredning ????

Post by droopy »

Har hittat en fin inredning från 1965 en liten skada på en framstol annars komplett med sidopaneler fram och baksäten. MEN¨
har ingen aning om färgkoden och det verkar finnas en hel del olika röda varianter..

Röd vävplast 167-502
Röd vävplast 416-514
Röd vävplast 510-518
Röd vävplast 514-536

Den jag har är mörkt röd så gott som vinröd med lite svarta streck i mönstret helt i "vävplast" alltså inget tyg ytan enbart vinyl..
Förmodligen den kulören som en del kallar "oxblod".. har tänkt att byta det skadade ryggstödet och söker efter rätt kulör för att kunna beställa.

Några tips på hur jag identifierar den klädsel jag har ? (i bilen sitter en helt annan klädsel så det är ett helt färgbyte det är frågan om.

vilken/vilka av ovanstående är ljusast/mörkast röd ?
Marriage is a workshop!
Man work, woman shop
Fredrik Lofter
Posts: 528
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:00 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: Röd inredning ????

Post by Fredrik Lofter »

Den inredningskod ovan som börjar på 1 hör till P120, dvs en fyradörrars sedan. Den som börjar på 4 hör till P130, dvs en tvådörrars sedan. De två som börjar på 5 hör till P220, dvs Herrgårdsvagn.

Mvh,

Fredrik
Volvo Amazon 121 | P131341S | 324684 | 97 | 430-595
Titta på och skicka in dina amazonbilder till http://volvoamazonpictures.se
droopy
Posts: 129
Joined: Thu Jan 08, 2015 7:31 am
Location: Hjortkvarn

Re: Röd inredning ????

Post by droopy »

OK bra att veta.. Min inredning sägs vara från en p130 -65 någon som vet hur många röda varianter som fanns?
Marriage is a workshop!
Man work, woman shop
Dieseltroll
Posts: 478
Joined: Thu May 28, 2009 6:54 pm
Location: Lund

Re: Röd inredning ????

Post by Dieseltroll »

Här finns det mycket information sammanställd:
http://www.volvoamazonpictures.se/color ... tioner.php" onclick="window.open(this.href);return false;

// M
Amazonägare sedan 09-09-07: Sandgul 2-dörrars 65:a
Dieseltrollets 65:a [Rullande Renovering]
Mackansglt
Posts: 100
Joined: Sat Jul 02, 2011 9:31 am

Re: Röd inredning ????

Post by Mackansglt »

Jag har en röd inredning med svarta stänk/streck i som bara ligger och samlar damm. Baksätet är helfräscht, både dyna och ryggstöd. Ett ryggstöd till framstolrna som är helfräscht, det andra ryggstödet i lite sämre skick. Inga dynor till framstolarna. Finns dock ett underede till en av framstolarna. Kan säljas för en billig slant om intresse finns. Finns i Stockholm och skickas inte.

Image

Image
Mackan

Amazonen såld
Som har blivit med en Camaro 74:a..
Camaron såld och åter blivit med Amazon en 70:a
Post Reply