Stolar amazon-69

Moderatorer
Post Reply
conny74
Posts: 3
Joined: Fri Sep 05, 2014 9:55 pm

Stolar amazon-69

Post by conny74 »

Jag undrar det är flera än jag som tycker att stolarna borde gå att ljuster mera bakåt? Jag är ca 1.80 lång men sitter nära ratten när stolen är längst bak. Hur är det på era bilar?
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Stolar amazon-69

Post by Lars Bd »

Jag är 1.90 och har aldrig haft detta problem, det finns möjlighet att justera höjd/lutning på stolen som du kanske bör prova.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
conny74
Posts: 3
Joined: Fri Sep 05, 2014 9:55 pm

Re: Stolar amazon-69

Post by conny74 »

Lars Bd wrote:Jag är 1.90 och har aldrig haft detta problem, det finns möjlighet att justera höjd/lutning på stolen som du kanske bör prova.
Okej,ja den är överst,ska prova sänka ner stolen.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Stolar amazon-69

Post by A-masen »

Bara som ett litet påpekande. Redan när Volvo Amazon var i produktion på 60-talet var ett av kännetecknen dom stora justeringsmöjligheterna på stolarna. Markant fler möjligheter än vad konkurrenterna hade. Till viss del beror det på att många andra fabrikat hade hela "soffor" i framsätet. Det är svårt att bygga justeringsmöjlighet där. Så Volvo är kända för multijusterbara stolar.

Detta blir ett bidrag till: Avdelningen för överflödigt vetande.
conny74
Posts: 3
Joined: Fri Sep 05, 2014 9:55 pm

Re: Stolar amazon-69

Post by conny74 »

conny74 wrote:
Lars Bd wrote:Jag är 1.90 och har aldrig haft detta problem, det finns möjlighet att justera höjd/lutning på stolen som du kanske bör prova.
Okej,ja den är överst,ska prova sänka ner stolen.
Nu är stolen sänkt,vilken skillnad. :)
Post Reply