Mattfärgkombination till blå ´69 Amazon nr. 99?

Moderatorer
Post Reply
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Mattfärgkombination till blå ´69 Amazon nr. 99?

Post by amazon guy »

Hej,

Är i färd med att beställa mattsats till min Amazon men är lite tveksam till färgvalet. Nån som vet vilken mattfärg fabriken skulle ha haft/valt i en blå ´69 Amazon nr. 99? Kan tänka mig att svart vore universal, men eftersom säterna är också blåa, skulle man ha då även valt blå? Eller var det t o m ett naturligt val.....det enda jag hittade i min bil var gummimattor i upplösningstillstånd men eftersom dom är så jäkla dyra att köpa nya så kanske jag väljer textilmattor istället, valet är dock inte slutgiltigt eftersom jag gillar hur gummimattorna ser ut i bilen och sen är dom kanske även mera praktiska när det gäller rengöring.....

Dennis
Last edited by amazon guy on Wed Oct 14, 2015 4:58 pm, edited 1 time in total.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Mattfärgkombination till blå ´69 Amazon nr. 99?

Post by A-masen »

Jag har i och för sig inte sett allt, men vad jag kan påminna mig har jag bara sett grå och svarta mattor i Amazon. Sedan kan det visserligen finnas lösa "våffelmönstrade" mattor i olika färger, men då är det väl inte något original?
Plasti Dip heter en färg som är lite gummiaktig i sin struktur. Jag har prövat den på en durkmatta som jag hade i båten. Det fungerade, men det var undersidan av mattan. Det var alltså en figurtillskuren bit av en heltäckningsmatta. Baksidan hade någon sorts skumgummi/plastbeläggning. Den hade börjat torka och smulas sönder så det blev som sand, ungefär. Jag målade då baksidan med Plasti Dip. Det förlängde livet på mattan med några år.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Mattfärgkombination till blå ´69 Amazon nr. 99?

Post by amazon guy »

A-masen wrote:Plasti Dip heter en färg som är lite gummiaktig i sin struktur. Jag har prövat den på en durkmatta som jag hade i båten. Det fungerade, men det var undersidan av mattan. Det var alltså en figurtillskuren bit av en heltäckningsmatta. Baksidan hade någon sorts skumgummi/plastbeläggning. Den hade börjat torka och smulas sönder så det blev som sand, ungefär. Jag målade då baksidan med Plasti Dip. Det förlängde livet på mattan med några år.
Helt meningslöst att ens försöka sig på göra nåt med mina gamla gummimattor, ty dom är i ett sådant bräckligt skick dom går sönder bara man tittar på dom......det återstår inget annat än bye, bye till dom......

Dennis
Post Reply