Vinylfärg på sprayburk?

Moderatorer
Post Reply
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Vinylfärg på sprayburk?

Post by amazon guy »

Hej,

Har någon hittat en försäljare som både säljer vinylfärg på sprayburk men huvudsakligen kan blanda till dom olika nyanser?

Alla mina efterforskningar leder enbart till såna som i bästa fall säljer endast några grundläggande färgnyanser (bl. a. Biltema)......mina kvartspaneller är fortfarande i fint skick materialmässigt, inga hål eller revor osv, men optiskt finns det en del svarta fläckar på dom, så istället för att behöva joxa med att först beställa nya med 8 veckors väntetid, tänkte jag att enkelt bara måla över dom, men med hänsyn till den vad som nu ser ut obefintliga tillgången på vinylsprayfärg i dom behövliga nyanser, ter detta sig mer och mer som "dream on baby".....

Dennis
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by QV »

Eastwood hade bara en blå färg

http://www.eastwood.com/paints/interior ... color=1028

QV
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by amazon guy »

Tänkte närmast på en försäljare i Sverige för tror inte man kan skicka sprayburkar med flyg p g a brand och explosionsfara.
Dessutom så måste ju färgen/nyansen specialblandas för att gå ihop med den övriga inredningen.
Det finns ju färgsäljare i Sverige som blandar standard billack på burk, men det verkar vara magert med vinylfärg.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by QV »

Transporten är ju ett överkommligt bekymmer.
Är burken "liten" så är det inte värre än kvinnors hårspray! (och mäns också nu för tiden :O )

men nyansen kan ju bli ett bekymmer.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by QV »

Du får kolla om dessa finns närmare

http://www.colorbondpaint.com/pages/paint-selector

qv
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by amazon guy »

Hmmm, återigen ett amerikanskt företag och därmed garanterad transportproblem, och blandar dom sen inte heller så är det körd....måste utgå ifrån att någon kan blanda färgen till mig.

Hade det varit vanlig billack på burk med vilken nyans som helst, så kan jag få det fixat på en eftermiddag på Pyrmoprodukter här i Malmö.

Tror att det får bli nya kvartspanelklädslar likförbaskat.....

Dennis
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by QV »

Just dom blandar till färg.

Ett förslag är att kolla RAL koden (eller något annat färgsystem) på din klädsel och sända över färgkoden till firman och fråga dom.

Får man ett Ja och ett pris på produkten + frakt så kan man ju fundera på om det är värt att köpa nya eller prova att måla.
Skulle jag bara "testa" så fick ju färgen inte kosta mer än 25% av priset på nytilverkade paneler.

De sålde ju också basfärg men det är ju frågan om vilka pigment man skall ha för att få rätt kulör.

Så din önskade produkt finns. I och för sig på fel kontinent men det är en början.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by amazon guy »

Jaså, blandar dom? Det missade jag (glodde på film ;) )

Då är det ju definitivt värd försöket, jag kan ju t o m skicka en bit gallon till dom, men först måste jag höra med dom om det är ok att skicka en sån produkt med flyg....vet att nån firma vägrade för några år sen när jag skulle haft nåt till mina andra bilar p g a att det inte är tillåtet med brandfarligt material, tror att det t o m kan ha varit Eastwood......

Tack för tipset.

Dennis
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by amazon guy »

Helt i linje med vad jag misstänkte:

Hi Dennis,

Sorry but we cannot ship it to Europe

Regards / Malcolm
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by QV »

Då behöver du hitta en mellanstation.

Tjänsten finns att köpa om man inte känner någon. Så än är inte hoppet ute.
Nästa steg är att fråga vad det kostar. Säg att leveransadressen blir inom US

Sen tillkommer det kostnader för transitpunkten (kommer inte ihåg vad tjänsten heter men men köper ett "adressfack" i en lagerhall som tar emot godset och sänder det till dig)

ingem möjlighet att smita ifrån skatt och tull med transitpunkt men om de inte kan rekomendera någon i Europa så är det ett allternativ. Om man nu inte lägger pengarna på en resa över själv istället.

/Jan

Vissa US firmor tar inte emot kreditkort utfärdade utanför US? Så jag har tillochmed skickat kontanter i rek till USA för att betala produkter...
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by amazon guy »

Jag hörde efter med en bekant som importerar containers med delar till amerikanare och kan använda mig av hans kontakts adress i USA, så det borde vara löst nu. Sprayburken kostar $14,95 och frakten inom USA kan inte gå på mer än $5-$7 kanske.

Vad betalningen beträffar så har jag aldrig haft problem med mitt Visa kort i USA, och jag har beställt mycket till mina andra bilar......annars kan man också betala via PayPal.....

Dennis
StefanM
Posts: 473
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by StefanM »

borde rimligen gå att hitta sånt i sverige hos de som håller på med bilfärger och sånt. När jag bodde utanför och arbetade i Falun så hade vi en granne som pysslade med sånt och han blandade interiör färger precis som med billack. han hade en mercastol på display som var lackad till hälften och man såg inte ens att det var lackat och då var det både vinyl och tyg.
Butiken finns ej kvar dessvärre men omöjligt att hitta kan det inte vara. Han blandade tex färg om man bytte instrumentpanelsdelar till chevor för de utgick allt som oftast och man fick svart vare sig man ville eller inte och sen fick man måla till aktuell kulör. Aldrig nå problem.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by amazon guy »

Hej,

Tack för inlägget, men jag har nu gett upp och kommer att beställa nya paneller istället......alldelles för mycket joxande och det är inte för att jag inte har tid till sånt utan snarare för att man tröttar ut sig själv istället med såna här omöjliga uppdrag......sen vetefan också hur det hade sett ut, har inte fått nån riktig feedback på det här på forumet heller.....

Dennis
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Vinylfärg på sprayburk?

Post by QV »

feedback är svårt eftersom produkten inte finns i Europa...

De flesta orkar inte jaga delar på "andra språk" än svenska så mängden som beställer special från USA är kanske inte så många.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply