lackering

Moderatorer
Post Reply
Danne M
Posts: 7
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:56 pm
Location: Helsingborg

lackering

Post by Danne M »

Har en Amazon 58, undrar lite vad som händer om man lackerar om den i en annan färg?
Sjunker värdet tex? el det e skit samma
Tiwatz
Posts: 15
Joined: Sat Jun 27, 2009 11:54 pm

Re: lackering

Post by Tiwatz »

Om den har orginal lacken kvar och den är i fint skick så kan den sjunka lite i värde men annars tror jag ej det spelar någon roll
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: lackering

Post by D59471 »

Original står sig alltid bättre i värde. Och en välbevarad originalinredning (även lack) är definitivt ett plus.

Men om du struntar i andrahandsvärde och tycker att originalfärgen är anskrämlig. Lacka den i någon annan färg i så fall.
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: lackering

Post by PeterB »

Original står sig alltid bäst, jag skulle tappa en stor del av intresset för bilen om den är omlackad i fel kulör, men jag är ganska noga med att det ska vara original och inte har råd att lämna in och lacka en bil.

Förresten, om du tycker att originalfärgen är ful så håller jag med föregående talare, lacka om den om du måste.
Ett alternativ kan vara att lacka om den i en annan färg som bilen KUNDE beställas i när det begav sig, då känns det kanske mindre farligt. Det fanns ju några olika färgval, något borde falla i smaken!

Men varje bilägare gör ju vad de vill med sina bilar, och det är ju skönt att det är så!
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: lackering

Post by Lars Bd »

Byter man färg på bilen är det ett måste att lackera alla synliga ytor även under huven och i skuffen.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply