Träff I Lissma

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Träff I Lissma

Post by kim »

Hejsan alla glada :lol:

Jag kommer vid ca 18.30 TREVLIGT!!

Kim
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Träff I Lissma

Post by LABBE »

nu e de blå himmel solen tittar fram så vi syns där....
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Träff I Lissma

Post by the grey one »

vädret blev ju riktigt bra trots idogt regnande under dan,så det dök upp fem st amz.
jag skulle egentligen ha fotat men eftersom min bromvästska försvann av någon anlednig så anlände jag med kraftigt reducerad bromskraft och glömde bort att knäppa kort :oops: :?

men eftersom amazonägare är ett hjälpsamt folkslag så fick jag raskt hjälp med ficklampa,kontroll efter läckor påfyllning av bromsvätska samt "lån" av en huvudbromscylinder... :D TACK SÅ MYCKET!!

ps.det är samma huvudbromscylinder mellan 57-68 btw.
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Träff I Lissma

Post by ASF421 »

... även små ansamlingar av Amazoner är trevliga och det är kul att kunna hjälpa... men samma 57- 68...hmmm njae...

Image

...en 61:a... däremot så kanske den kan ersättas av en modernare som förmodligen har samma hydraliska specifikationer, cylinder diameter och slaglängd.

/ Lunkan
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Träff I Lissma

Post by the grey one »

äldst vet bäst :wink: :lol:

kollade lite snabbt på vp`s där det står huvudbromscylinder 57-68,men som sagt det är skillnad....
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Träff I Lissma

Post by LABBE »

skönt att du tog dig hem å fick låna bromscylinder av L.. den såg ut att dra lite till höger på hemresan för dig.... ja ni kan väl önska mig lycka till ska bes imorgon, får se om man får en arbetsorder el inte, tyvärr kim de e den taksänkta som ska besas,. Ulrik har inte ringt än, så jag får väl hämta delarna den 1sta.. å glöm inte flyg å motorda den 6 kl 10.00-16.00 i vallentuna....
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Träff I Lissma

Post by ASF421 »

Aftonen den 2/9

... inför kvällen så ser det enligt SMHI ut som att det spricker upp och till och med hotas med lite sol... jag kan tänka mig att åka ut till Lissma för en kopp kaffe och lite hummande kring stötfångarhorn och emblem...

Gör en notering om intresse finns för jag känner inte för att köa nån timme för att fika me mig själv ...

/ Lunkan
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Träff I Lissma

Post by LABBE »

jag står över. har haft långkörning 200mil. behöver sova lite. fanns ingen verkstad för aston martin db8 i sverige, så det blev till å åka lite längre.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Träff I Lissma

Post by Rasmuss »

Jag försöker få med mig Henrik men jag tror inte vi kommer loss (iväg) innan 18
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: Träff I Lissma

Post by D59471 »

Ja, nu ska jag göra vad jag kan för att komma. Se om jag hinner klart på skolan.
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Träff I Lissma

Post by ASF421 »

Jag kommer inte heller stressa utan siktar nog på ca 19.00 ( framme )...

/ Lunkan
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: Träff I Lissma

Post by D59471 »

Jag lyckades komma loss från skolan. Tog en sväng till Lissma med Jonas men det var rätt tunnt där.

En annan fin Amazon 1964, norrlandskörd. Någon här som var ägare?
Och så mötte vi en ljus Amazonkombi när vi stack därifrån efter 19-rycket.

Ja och så kom Lunkan med sin grafitgråa bruks-1964a till slut. Fyra Amazoner totalt.

Någon Mercedes 100-serie från 1965 och en 70-tals Rally-kadett fanns på plats men inga andra fler bilar.

Lite klen uppslutning! :roll:
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Träff I Lissma

Post by ASF421 »

090909

Nu tar vi ett omtag och kör en kanske sista gång innan de stora höststormarna kommer...

Lissma som vanligt eller enligt inbjudan från Tekniska Högskolans Motorklubb... som är belägen på Öfre Östermalm.

*Hej alla medlemmar, nu startar höstterminen!

**Vi börjar med den traditionstyngda fordonsträffen vid klubblokalen, där det blir korvätande, tipspromenerande och däcksparkande. -Så, damma av ett lämpligt fordon, alla sorter är välkomna, nya och gamla, fina och fula, två eller fler hjul... Har du inget fordon tillgängligt, så är du givetvis välkommen i alla fall.

Preliminär tid är onsdag den 9 september från ca kl 16. Det /kan /bli ändring, p g a väder etc, så kolla din E-post noga!

Styrelsen, genom
/Björn


Gärna snabba repliker så att jag kan förvarna om vi kommer och när vi kommer...

/ Lunkan
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Träff I Lissma

Post by the grey one »

jaa e me, :P bra förslag jag röstar för öfvre östermalm,är det stallbacken som gäller eller?

skall vi mötas upp någonstans för gemensam färd eller?
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: Träff I Lissma

Post by ASF421 »

Jag kan tänka mig samling Bilia HN 16.45... jag jobbar till 16.30 men kan förmodligen snika en halvtimma innan, då är det möjligt med samling 16.15 kanske...

/ Lunkan
Post Reply