nyköpings volvomarknad 10oktober

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by Rasmuss »

Jag tror att det var sista gången jag åkte på Nyköpingsmarknaden om inget dramtiskt händer till nästa år.. Dåligt med säljare, obefintlig annonsering av arrangören inför marknaden osv.
Själv blev jag duktigt utskälld eftersom jag inte hadde dom 50kr som dom tog i inträde utan att dom var tvungna att växla. När jag frågade om var och hur dom informerat om inträdet så sa dom bara att så har det varit alla år och det var upp till mig att veta det och ha 50kr tillgängligt.
Fick god lust att vända hem redan där.
Fick samma intryck från dom säljarna som jag känner att dom blivit väldigt dåligt bemötta av organisatören och några av dom tänker hellre lägga energi på att ta fram en annan volvo orienterad höstmarknad.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by D59471 »

Sollentuna är väl ett alldeles lysande alternativ. Om det sköts bra.

Jag vet inte varför hela mellansveriges Volvoentusiaster skall främja en Speedwayförening eller en skola i Nyköping?

Som säljare får man inte så mycket valuta för sina 500 SEK. I Örebro får man stå inomhus i en mässhall för 750 SEK och sälja. Viss skillnad mot en sunkig grusparkering mitt ute i skogen?

Men det var en kul marknad ändå. Och roligt att träffa lite andra amazonägare.
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by the grey one »

eftersom vi alla förr eller senare handlar/kommer att handla hos Ulrik på VP så kan vi väl hjälpas att "så ett frö" genom att påpeka att det vore trevligt med en marknad på VP`S domäner, och jag tror mig veta att vi är minst två här på forumet som kan tänka oss att vara delaktiga/drivande vi en ev.träff.


mvh. the grey one
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
Post Reply