nyköpings volvomarknad 10oktober

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by the grey one »

Vi är ett gäng här i stockholm som tänkte ta våra gamla amazoner och åka på volvomarknaden i nyköping,det vore ju balt om så många som möjligt kunde sluta upp till en jättekaravan med amazoner ner till nyköping.Hör av er via pm eller ännu hellre i tråden,för då drar det säkert fler amz.
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by ASF421 »

Jag ska me, var där förra året... är ju en "liten" men trevligt marknad då den inte är besudlad me massa annat junk än bildelar 8) ...

Ska vi samlas på Shell, Botkyrka,ta gamla vägen mot S-tälje o sen RiksEttan vidare ner...

Kanske samling vid 08.00... en timme ner ca. och ett par timmar på marknaden... vore ballt om vi kunde caravana hemåt också ca 12.00 och stanna och käka eller fika lite... vi kan väl alla kolla upp var detta kan ske.

En inscannad karta från Botkyrka > Nyköping vore ju också ballt om vi kunde ha i förväg...

/ En med massor av ideér men lite tid... Lunkan
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by LABBE »

låter vettigt, dom har ju kaffe på shell. = en bra start. labbe
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by Rasmuss »

Vore kul om samma Sthlmsgäng kommer till Classic Motor Barkarby nu på Söndag..

Mera info här:
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... f=8&t=8803
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by ASF421 »

Inte omöjligt att man dyker upp... det har ju inte blivit någon träff nu i veckan :wink:

/ Lunkan
puttesvea
Posts: 31
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:28 am

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by puttesvea »

jag kommer dit med 67an :D från e-tuna
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by kim »

Tjena
Följer gärna med till Nyköping.

Hälsningar Kim
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by Rasmuss »

Tycker vi skall åka 07.00 annars missar man ju allt godis på marknaden
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by ASF421 »

ASF421 wrote:Jag ska me, var där förra året... är ju en "liten" men trevligt marknad då den inte är besudlad me massa annat junk än bildelar 8) ...

Ska vi samlas på Shell, Botkyrka,ta gamla vägen mot S-tälje o sen RiksEttan vidare ner...

Kanske samling vid 07.00 - 08.00... en timme ner ca. och ett par timmar på marknaden... vore ballt om vi kunde caravana hemåt också ca 12.00 och stanna och käka eller fika lite... vi kan väl alla kolla upp var detta kan ske.

Här kanske http://www.trosa.com/index.php?view=foo ... =12&id=215

En inscannad karta från Botkyrka > Nyköping vore ju också ballt om vi kunde ha i förväg...

/ En med massor av ideér men lite tid... Lunkan
Nån som jobbar på kartverket eller är bra på ditigalhantering av sånt?... vi behöver ju karta där den gamla härliga vägen är utritat i läsbart format...

/ Lunkan
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by the grey one »

jag sökte lite på nätet och kastade ut lite trådar ,då fann jag detta: http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF&ms ... cc21f57196

det kan nog vara användbart och det är möjligtvis så att någon av våra äldre chaufförer har lite minnesbilder kvar längst bak i hårddisken :wink: :roll:
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by the grey one »

ett trevligt svar från ett trevligt forum(Det svenska Urban Exploration-forumet):

Det är en bra idé, härlig väg att köra! Och - sk*tlätt att hitta. Ni svänger av
E4 vid trafikplats Hallunda, vänster i första t-korsningen (vid Shell-macken) mot Södertälje. Sedan är det bara att följa vägen mot Södertälje och njuta. Se upp för motorcyklister, BMW-ägare och andra som utnyttjar att det är en glestrafikerad väg med svepande kurvor.

Väl framme i Södertälje kör ni genom centrum och hittar lätt Nyköpingsvägen (http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=s%f6dert%e4lje), och det är bara att följa dess förlängning så är ni på väg mot Nyköping. Sträckan Södertälje-Järna är helt fantastisk, men mycket smal, kurvig och kuperad så ta det vackert. I Järna svänger ni vänster och följer skyltarna mot Nyköping och sedan är det bara att följa vägen till Nyköping.

Trevlig resa!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
Fika-Nicke
Posts: 25
Joined: Sun Apr 15, 2007 8:56 pm
Location: Haninge Noll-Åtta

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by Fika-Nicke »

Jag följer gärna med till Nyköping. Mvh Nicke
Amazon -59:A bruksskick orginal.
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by ASF421 »

Det är ju en hel månad kvar men om vi är lite idoga så kan vi säkert bli en skön samling... per idag kan jag räkna in Lunkan, Janne, Kim, Nicke, Jonas och min gode vän Dick som inte kommer undan nu när han har OD monterad. Det gör sex säkra kort, sen vet jag inte om KombiErik hänger med oss han brukar sälja tror jag... Henrik har inte sagt nåt ännu... men 6-8 så långt... har jag gkömt någon eller kan vi ragga fler...

... jag kommer FÖRSÖKA göra en liten rutflyer att sätta på bilar den 19:e på VP:s invigning...

/ Lunkan
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by LABBE »

Lunkan. du vet ju att jag ska med. nu har man ju 2st rullande amaz. och jag har ingen jour den helgen!! så jag slår följe!!! :o
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: nyköpings volvomarknad 10oktober

Post by D59471 »

Jag hänger gärna med och kör karavan. Har bokat den 10/10 i kalendern.

Har väl hänt tidigare år att det nästan varit snö i luften den 10 oktober? :?:
Men är det en fin höstdag åker jag gärna Amazon ner.
Post Reply