Träffar i klubblokalen (Fristad) 2015.

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Träffar i klubblokalen (Fristad) 2015.

Post by Hasse »

Hej på er !

Nu har vi ett nytt år och nya klubbträffar i vår klubblokal i Fristad.
Vi kör sista torsdagen i varje månad utom i juli och december, i år har vi dock ett undantag !!!! det är i juni, då midsommar är sen i år så inträffar sista torsdagen i juni dagen före midsommarafton, så av den anledningen så har vi flyttat fram klubbträffen en vecka, det innebär att den blir den 1 juli i stället. :D

För er som inte besökte klubblokalen på vår "hjulmarknad" den 12/12 så kan jag meddela att lokalen nu har börjat få en ny "skepnad", en vägg är borttagen, väggar målade, nytt golv.
Vi har även köpt nya möbler i retrostil ala 50-talskafé (ni ser lite av dessa i nya Amazoinbladet), men vi har fortfarande en hel del kvar att fixa, bland annat så kommer det äntligen en soffa gjord av bakdelen på en Amazon, en fototapet med Amazon skall upp m.m.

Vi har öppet kl.18.00 till 21.00 dessa torsdagar, så alla är varmt välkomna, givetvis så bjuder vi på "kaffe med dopp" dessa dagar.

VP Autoparts har även öppet dessa torsdagar, så här kan ni passa på att handla lite "godis" till pärlan.

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by pvfreak »

Tackar för en trevlig kväll, kul att det kom såpass många. Alltid roligt att tjôta lite. Så fick man lite ansikten på några av "forumsnissarna" också, kul.
En del hade man ju koll på, men ibland sviktar minnet, eller hur Telis, :wink:
Och Cornelia hade med sig Serviceteknikern också. Kul att träffa er också.
Nu får du allt ta och regga dig på forumet Ulf.... :wink: :D
Nu på morgonen var det lite kyligt ute, här hade vi -12 grader. Får du kanske elda på lite i husvagnen Ragge! :D
Nähä.... här kan man ju inte sitta, har ju ett socialt liv också. :wink: :lol:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Ragge »

Tjeena mr E (pvfreak) Jag har det superbra här i husvagnen, tror tempen ligger på +25 grader här. Det var kul på träffen och jag dök på dig först och hälsa då vi tjötat en del här . Jag fick mig ju en påse "godis" från VP och ett "skaraborgs ex" av hasse som jag läser i mellan varven och vägverkslistorna. Kan bara inte fatta var vår ordförande var ????? men skit samma, Hasse var där och för MIG är det ändå mr amazonklubbsledaren no 1 . Den jäkla cornelia skall visst sänka min image genom att få mig att använda ett strykjärn ... huua, stackars serviceteknikern om han går igenom samma ???

nu ikväll (fredag) körde jag in GT,n i verkstan igen och slipa förardörren plåtren, upptäckte även små rostfläckar under spackel o färg på bakskärmen med... så imorgon blir nog den med plåtren. Det får bli mitt bidrag av socialt liv , kärringen jag hade ville ju bara hålla hand , och då kan man ju fan inte meka ... haha ! Bättre att bo i en vrå på vinden, än att dela hus med trätgirig kvinna (gammalt ordspråk)

Ragge
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by QV »

Komma till en träff i OSTRYKEN skjorta!
hur vågar du?

Att sedan Cornelia gör en insats för världsfreden skall väll inte belastas henne så hårt.....

:lol:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Ragge »

ja vad faan , viker man fint och lägger den under madrassen över natten så behövs inget järn, haha ! nejdå jag ville inte vara taskig såå, hon är så full i fan den tjejen så hon får ha lite mothugg...
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by QV »

finns ju viss risk att hon tål det ...... :wink:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Ragge »

ohja , hon skrattade sååå glatt och riktigt visade med handen hur jag skulle hålla i det ... tror t.om att hon fick med telis på detta påhitt också ... och eiler ... där stod jag ensam , med skrynkliga skjortan... hahahaha !
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by QV »

Då var det väl bra att jag inte var där, för då hade jag bestämt hävdat att det skall vara ett med ånggenerator annars blir det inte bra!

:twisted:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Ragge »

ja det kunde varit bra att ha en stöttare bakom ryggen , för gliringarna haglade hej vilt ... har ju lovat att lacka klubbens nya amazonbakdels soffa och det blev lite hugg även där . Fast jag tror jag fick in lite hugg på någon med ... haha !

Mitt i allt var det även allvars snack, och någon sa att klubbtidningen hänger på en enda person ... liiite farligt om denne person skulle bli otillgänglig hastigt . div andra synpunkter om klubben diskuterades också, och vore bra om dessa offentliggjordes här på forumet så fler kunde bidra med åsikter.
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Cornelia »

@Janne: Jag som är en sån känslig människa och klarar inga påhopp alls!! :lol: (bara från folk som träffat mig.....)
@Ragge: En riktig karl tål att hålla i ett strykjärn utan att skämmas!! :lol:

Fantastiskt kul att träffas igen och nu kommer våren!? Åtminstone ljuset......

Påminner om marknaden i Ullevigaraget imorgon 31/1 kl 08.00 för er som bor nära.
/tina
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by pvfreak »

Ragge wrote: Den jäkla cornelia skall visst sänka min image genom att få mig att använda ett strykjärn ... huua,
Vilken image?? :lol: :lol: :lol:
Tror nog vi får få ha en kurs med dig hur man håller i strykjärnet så att man inte bränner sig!! :lol: :lol:
(Tips: varma sidan ner)

Ser fram emot att ses imorgon i Ullevigaraget. Får se om jag lyckas väcka den yngre generationen så vi
kommer i väg i någorlunda tid. Han har ju köpt en 240 som behöver lite pyssel. Kanske finns något intressant åt
honom där också.
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Ragge »

jajjamen, ullevi nästa ! klockan är ställd på 03.45 så det blir alldeles strax natti här .
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by pvfreak »

Sedärja!! Nyligen hemkommen från Ullevi, kul att se lite bekanta ansikten. :D Blev lite kyligt
så det var skönt att komma hem och tända en brasa och kolla på fynden.
Det gick ganska fort, vart inte så mycket. :lol:

Är man pvfreak så är man:
Image

Fick i allafall tag i en blinkerspak till min 142:a
Image

Amazonen har jag ju inte kommit igång med riktigt än, men när det blir så ringer jag Eiler,
han har ju allt och lite till. :lol:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Ragge »

jasså du njöt efter hemkomsten ?? tja jag tog en timma på slafen sedan blev det full rulle med slipning på bilen .
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Klubbträffar i klubblokalen (Fristad) 2010

Post by Ragge »

förresten , har du sett den röda pv sporten -65 på blocket ?? det var en bil jag hade förr och JÖSSES vilket pris stollen har klämt till med .
Post Reply