verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Moderatorer
Post Reply
Parappa83
Posts: 34
Joined: Mon Nov 06, 2006 9:52 pm

verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by Parappa83 »

Hej

Jag undrar om det finns någon som kan rekomendera ngn duktig mekaniker i stockholmsområdet som kan tänka sig ta emot en amazon. Jag har problem me bromsarna som jag inte lyckats lösa själv och har nu beslutat att lämna in den eftersom det trots allt handlar om säkerhet.
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by LABBE »

Vad har du för problem jag kanske kan hjälpa dig, trummor,el skivbromsar, eller både och, pm,a om du vill
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Parappa83
Posts: 34
Joined: Mon Nov 06, 2006 9:52 pm

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by Parappa83 »

Det kommer ut vätska fr framhjulen (misstänker bromsvätska) sedan så går pedalen i botten ibland, men mkt sällan och då börjar det också ryka fr avgassystemet (låter helt knäppt men det har hänt två ggr så det är troligvis inte två separata fel). Vidare så låser sig frammhjulen ibland, detta har dock endast hänt nu när jag tagit ur den ur vinterförvaring så det kanske bara beror på att det behövs "smörjas igång". Jag har tidigare bytt cylindrar bak och luftat systemet (vet dock ej hur väl jag lyckades med detta). Känner nu att jag är lite trött på att hålla på själv och eftersom felen är så omfattande skulle jag vilja ha en översyn av hela systemet av ngn som kan.
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by Rasmuss »

Låter som du har läck på en bromscylinder, har du skivor eller trummor fram?
Om inte Labbe fixar det åt dig har du annars JC i Gröndal (08-6455516) som håller på mycket med gamla Volvos.
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by LABBE »

Nu har jag läst ditt problem, jag bor 1 mil från vallentuna c
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by QV »

Låter som att han har en läckande bromsservo (rycker ur avgasystemet)
Hysteriska bromsar blir det av bromsvätska på beläggen, går aldrig bort måste bytas.

/Janne

det är förövrigt riktigt att man skall ta bromsproblem på allvar. Amazoner har ingen vidare krocksäkerhet så de skall fungera!
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Gamlazonen
Posts: 21
Joined: Wed Oct 20, 2004 12:30 pm

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by Gamlazonen »

Får inget svar på angivet telefonnummer till JC i Gröndal, någon som vet om de finns kvar där ?
Annan Amazonkunnig verkstad att rek i Stockholmstrakten? Behöver ev hjälp att byta kylaren.
Mikael Ekelund
Posts: 4
Joined: Mon Jun 26, 2017 3:11 pm

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by Mikael Ekelund »

Tyvärr JC i Gröndal har lagt ner. En av killarna vill pensionera sig och den andre ville jobba i mindre skala men hade inte råd att hyra den dyra lokalen ensam.

Jag anlitade alltid JC själv med stor behållning och saknar grabbarna, de var alltid bra att ha att göra med. Jag tar själv emot tips på anmdra mekaniker som är bra på Amazon.
Gamlazonen
Posts: 21
Joined: Wed Oct 20, 2004 12:30 pm

Re: verkstad/ mekaniker i stockholmsområdet.

Post by Gamlazonen »

Om det nu är så att JC lagt ned, finns det verkligen ingen i Stockholmstrakten, som har kännedom om någon som kan skruva med en gammelvolvo?
Mina tidigare kontakter återfinnes numera på kyrkogården, tyvärr.
Post Reply