kan inte låsa dörrarna

Moderatorer
Post Reply
max44
Posts: 3
Joined: Mon Apr 09, 2012 5:14 pm
Location: GBG

kan inte låsa dörrarna

Post by max44 »

har problem med min amazon -67'a kan inte låsa dörrarna det verkar som om tryckstången hoppar ur sitt läge, undrar om någon har nåt bra tips/råd.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: kan inte låsa dörrarna

Post by A-masen »

Det är väl bara att öppna dörrpanelen och kolla? Var försiktig med panelen, bryt inte. Den är av masonit. Använd något tunnt men brett, t.ex en spackelspade för att bända upp. Försök känna först var clipsen sitter och bänd i närheten av dom.
max44
Posts: 3
Joined: Mon Apr 09, 2012 5:14 pm
Location: GBG

Re: kan inte låsa dörrarna

Post by max44 »

har gjort det och varit inne och kollat, jag letar främst efter tips på att få tryckstången att stanna kvar på sin plats inne i låset och inte ligga helt lealös som det är nu, allt ser helt ut...
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: kan inte låsa dörrarna

Post by QV »

Finns en beskrivning att ladda ner från "min tråd" hur man renoverar ett dörrlås. Länken finns i det äldsta inlägget.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
max44
Posts: 3
Joined: Mon Apr 09, 2012 5:14 pm
Location: GBG

Re: kan inte låsa dörrarna

Post by max44 »

skulle du kunne skriva en länk, hittar inte vart jag ska ladde ner.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: kan inte låsa dörrarna

Post by QV »

För att hitta en persons egen tråd så gör man (i de flesta fall) så här
Man loggar in som vanligt
Du klickar på personens signatur. (I detta fall "QV")
Till höger ser du "aktivast i tråd" och i de allra flesta fall så är man aktivast i den tråd som behandlar sin egen bil.
Då klickar man på den tråden så är du frame.
Nu är du i min tråd och om du sedan skall välja den första eller den sista sidan för att komma till det äldsta inlägget beror på hur du ställt in foruminstälningarna.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply