Tvätta händerna

Moderatorer
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

vi har en burk med nå smet i som man gladdar in på händerna,och börjar skruva,efteråt så är det mycket lättar att få bort smutsen för den fastnar inte lika lätt . :D
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Ja, det är faktist jäkligt bra. Men det kostar ju en del. Tippset som jag gav här var menat som ett billigt och bra alternativ. Eller som ren nödlösning.

MvH
Micke
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

nödlösningen är att gå ner i tvättstugan o ta lite tvättmedel, det funkar grymt bra det med, inte så bra för händerna men skit i det, annars så vanlig tvål och nagelborste.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Post by Amazonsport »

Tvättmedel svider så gott i småsåren.. :lol: :roll:
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

glömnde nämna att margarin är jätte nyttigt för händerna :D Så det är nog bättre än tvättmrdel i sånna fall...
gosund
Posts: 1
Joined: Wed May 01, 2013 6:51 am

Re: Tvätta händerna

Post by gosund »

Hej

Jag använder 5.56 som jag sprayar på och gnider händerna sedan torkar jag av, efter det tvål och vatten fukar kanon.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Tvätta händerna

Post by A-masen »

Gosund: 5-56 innehåller rätt mycket paraffinolja. Det blir helt säkert billigare om du köper en flaska, finns på ½-liter plastflaska. Du kan nog ta lite generöst med den också.
Paraffinolja är lite märklig i det avseendet att det har ingen lukt och smak. Om man skall behandla skärbrädor och köksbänkar etc. etc. och annat trä som skall vara i kontakt med livsmedel, så använder man paraffinolja. Detta kan man då tolka som att det är hudvänligt.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Tvätta händerna

Post by Arne »

Smörj in händerna med Biltemas handkräm först. Sedan då man ska tvätta sig så är det enkelt att att bli ren om händerna för smutsen fastnar inte så lätt.
AVG
Nils Järnberg
Posts: 105
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:40 pm
Location: Dingle

Re: Tvätta händerna

Post by Nils Järnberg »

Jag brukar använda vanlig grönsåpa. Billigt, luktar gott och jag har inbillat mig att huden blir återfettad.
Äntligen med Amazon igen!
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Tvätta händerna

Post by Blomquist »

Samma här. Grönsåpa är kanon. Burkar smörja in nävarna med en gnutta vit vaselin
innan också för att kunna få bort skiten lättare.
I yngre dagar körde jag med lacknafta, men senare lärde jag mig
att lösningsmedel letar sig in i kroppen på detta sätt och det kan
ju knappast vara hälsosamt
210 -64, 223 -68
Marqzter
Posts: 40
Joined: Mon Mar 11, 2013 1:45 pm

Re: Tvätta händerna

Post by Marqzter »

matfett (flytande) å diskmedel ä väl en sjukt bra kombo ja använder mej av.. i värsta fall får man tvätta ett par-3-4 gånger för å bli helt ren. :p
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: Tvätta händerna

Post by Torbo »

Jeg bruker ofte whitespirit. Det bli litt tørre hender, men ved å bruke en gåd håndsåpe etterpå, evt. håndkrem, blit det bra.
Det har jeg gjort i 40 år uten å "gamle hender".
De er like unge og fine som resten av kroppen...
StefanM
Posts: 473
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: Tvätta händerna

Post by StefanM »

eftersom tråden utvecklats till tips på medel så kan jag slå ett slag för handrengöringsmedlet som Lidl säljer i små plåtburkar. Det är riktigt riktigt bra och är av den sorten som har trämjöl i sig som rivmedel. Har själv typ 25 år i yrket och har provat det mesta men tycker nog att detta är bland de bästa. Inte uttorkande för fem öre heller.
StefanM
Posts: 473
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: Tvätta händerna

Post by StefanM »

eftersom tråden utvecklats till tips på medel så kan jag slå ett slag för handrengöringsmedlet som Lidl säljer i små plåtburkar. Det är riktigt riktigt bra och är av den sorten som har trämjöl i sig som rivmedel. Har själv typ 25 år i yrket och har provat det mesta men tycker nog att detta är bland de bästa. Inte uttorkande för fem öre heller.
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: Tvätta händerna

Post by J.Lundin_ »

Ett besök hos restaurang "Gyllene Måsen" och dess friterade potatis brukar göra underverk för skitiga fingrar, rena blir dom och det vete fan vart skiten försvinner någonstans.... :lol: :lol:
Post Reply