bätra på krom?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
slebbe
Posts: 28
Joined: Sun Mar 25, 2012 6:56 pm
Location: Tungelsta
Contact:

bätra på krom?

Post by slebbe »

Mina kofångare är fula i kromet... Och jag har inte råd med nya. fins det någon kromfärg man kan använda??? Alla värkar ju hata biltemas krom färg så vad kan man använda istället?? Eller funkar biltema? Och om man använder den ska man då klar lacka den då???
slap the bass like you hate it
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Re: bätra på krom?

Post by Ola O »

Putsa dem med Autosol istället.
slebbe
Posts: 28
Joined: Sun Mar 25, 2012 6:56 pm
Location: Tungelsta
Contact:

Re: bätra på krom?

Post by slebbe »

Det har jag gjort... Men kromet är lixom borta lite punkt vis eller hur man ska förklara... Jag har inte pengar till att krama om dom... Möjligen om jag hitta bätre begagnat någon stans men även det ligger över min prisklass för tillfället... Därför funderar jag på om det fins något sätt att lösa det själv på... Har någon ett bra tips så blir jag glad... Många gnäller på biltema men ingen säger varför... Har nån prövat deras kromfärg??? Eller finns det bätre kromfärg någonstans????
slap the bass like you hate it
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Re: bätra på krom?

Post by Cpt Tuttle »

Kromfärg är ingen lösning, mot riktigt krom så ser det bara ut som silverfärg och dessutom repkänsligt som f......

Tyvärr så finns det ingen enkel, billig och bra lösning i detta fallet. Det är omkromning som gäller.
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Bjulle2
Posts: 59
Joined: Thu Jul 05, 2012 9:24 am

Re: bätra på krom?

Post by Bjulle2 »

Stör mig på hur enkelt detta ser ut...

Spray On Chrome (Water Chrome)
http://www.youtube.com/watch?v=EQz2rmSxhJY

Detta är tekniken:
Spectra Chrome
http://www.sprayonchrome.com/index2.html
Volvo Amazon - "Stark som en elefant, smidig som en panter, skön som en venus, snabb som en svala, bekväm som en länstol"
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: bätra på krom?

Post by gudu »

Jag funderar också på detta med krom.

När man polerat upp det med autosol har man ju samtidigt slitit av lite krom så man kan inte "autosola" för mycket. (ungefär som att borsta för mycket med tandkräm för att få vita tänder, till slut är emaljen borta)

Hur gör ni för att behålla lystern länge? Vaxar ni kromet?

Jag har för övrigt samma undran hur ni gör för att behålla aluminiumfälgarna fina? Korroderar det på några ställen ser de inte så vackra ut längre.
Post Reply