Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Amarace »

Trevligt att se att det kommer lite folk dit :)

Jag åker dit med min Mellan blå 144-70 (med dålig framskärm o lite prickar här o där, en bruksbil alltså) som har org ATS fälgar, GT-instrument o R-sportratt o.s.v. 4st Bosch Rallye 180 i fronten.

Amazonen har jag inte hunnit lacka o fixa i ordning nåt :(
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Arne »

Ja, så har man varit i Lycksele, hyfsat mycket folk. Jag körde PV 544 G Sport dagen till ära, (Amazonen är fortfarande under renovering). Det var väl 8 - 10 Amazoner, därav en 123 GT och ett 30 tal PV 444/544:or.
AVG
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Hasse63 »

Har också varit där idag men utan amazon... Såg en hel del fina Amazoner och Pv... Får inte upp nå bilder nu tyvär... :roll: Träffade Daniel S och Henrik L trevliga killar med trevliga Amazoner. Såg dock ingen Arne...Hur du nu ser ut, :P Vad hade du för Pv på plats... Och ingen Amarace heller men 140 såg jag :wink:

Ps Bilder kommer så fort det funkar.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Amarace »

En trevlig träff var det med en hel del bilar av olika slag, tycker det var fler än i fjol. Dock lite bilar ur 140-serien av nån konstig anledning. Men med PV är det alltid stort deltagande, många fina PV och Amazoner var det.

Hasse, ändå så var jag i bilen en hel del, men man var ju ute o kollade runt mesta tiden :)

Amazonklubbstältet kom upp sent, då jag kollade så höll det på att sättas upp, o sen när jag hade tänkt kolla igen, då var det på väg ner :( PV klubben fick sälja lite till mig istället :)

Bilder kommer här också när jag fixat det (troligen i morrn kväll, tog runt 150 bilder totalt).
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Hasse63 »

12 Amazoner får jag det till som var där men bara ett fåtal ägare syntes till.

Några bilder
Image

Image

Image

Image

Amarace du måste haft mycket att fota/se/göra då du inte han med Amazontältet, det stod ju där i typ 5 timmar. :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Henrik Landin »

Haha jösses, man inser verkligen hur liten bil jag har när den står mellan två originalbilar :P

Fler bilder om någon har vore kul att få se, jag hann aldrig se allt, var antingen i tältet eller vid bilen och svarade på frågor :P
Administratör
Samme
Posts: 14
Joined: Sun Jun 26, 2011 10:30 am
Location: Lycksele

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Samme »

Ska försöka slänga in lite bilder efter jobbet idag.
Amazon -67
Samme
Posts: 14
Joined: Sun Jun 26, 2011 10:30 am
Location: Lycksele

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Samme »

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Amazon -67
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Amarace »

Hasse. nja, det stog där i drygt 4 timmar. Men ja får skylla mig själv som antog det skulle stå tills träffen var över, så jag gick inte dit o när jag tänkte gå dit höll dom på o packa ihop tyvärr, men det kommer väl fler gånger :)

Här är iaf mina bilder.

Har gjort ett album, ni ser hur det används när ni går in, klicka på en bild om ni vill se större, och för att se ännu större så klickar ni i mitten o en bit ner på den bilden.

Klassikerträffen 2012:
http://www.amarace.se/_pub/klassikertraffen2012/album/



Och här är från klassikerträffen 2011:
http://www.amarace.se/_pub/klassikertraffen2011/album/
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Henrik Landin »

Trevliga bilder, nu fick man se allt man inte hann se :P
Administratör
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by daniel_sandberg »

Amarace wrote:Amazonklubbstältet kom upp sent, då jag kollade så höll det på att sättas upp, o sen när jag hade tänkt kolla igen, då var det på väg ner :( PV klubben fick sälja lite till mig istället :)
Nu är du elak Amarace :P Jag kom med tältet och tror vi var där runt halv 11. Ca 30 minuter sena. Och jag och Stefan med hjälp av Landin tog ner det några minuter före 15 just innan alla åkte. Och enligt vad jag läst så var väl träffen mellan 10 och 15? =)

Men det var en väldigt trevlig träff tycker jag och jag fick det också till 12 Amazoner vilket jag tycker var bra =) Nästa gång hoppas vi på fler. Och nu vet ju alla att vi har ett tält här i västerbotten som går att använda till träffar och flaggan har vi ju också. Så nu är det bara att vänta in en mer lämplig flaggstång =)
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Amarace »

Elakt kanske behövs ibland ;) Men nog om det nu, jag förstår ju att de blir så då ni ju liksom jag hade en bit att köra också, men kanske nåt att tänka på till en annan gång (att ha tältet uppslaget redan när träffen börjar, och ta ner det när träffen slutar). För det är ju en hel del som passerar då träffen börjar och sedan inte passerar mer, likaså när träffen är på väg att sluta.
Men jag får besöka nån annan gång, hade ju tänkt inhandla lite saker, typ keps om ni har o.s.v.

Ni ska iallafall ha plus för att ni hade tält där, vilket 140-klubben saknade.

Och angående träffen i helhet, jag tror den kan bli större o större, för det var mer bilar i år än i fjol, vilket är väldigt positivt.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Henrik Landin »

Amarace wrote:Elakt kanske behövs ibland ;) Men nog om det nu, jag förstår ju att de blir så då ni ju liksom jag hade en bit att köra också, men kanske nåt att tänka på till en annan gång (att ha tältet uppslaget redan när träffen börjar, och ta ner det när träffen slutar). För det är ju en hel del som passerar då träffen börjar och sedan inte passerar mer, likaså när träffen är på väg att sluta.
Men jag får besöka nån annan gång, hade ju tänkt inhandla lite saker, typ keps om ni har o.s.v.

Ni ska iallafall ha plus för att ni hade tält där, vilket 140-klubben saknade.

Och angående träffen i helhet, jag tror den kan bli större o större, för det var mer bilar i år än i fjol, vilket är väldigt positivt.
Problemet som i år var ju att klockan tre så for alla, då "cruisingen" var direkt, så vi var som tvungna att ta ner de lite i förväg, sen var vi ju lite sena en del av oss dit, jag hade ju planerat avresa redan 9, men den blev förskjuten, Men till nästa år så får man hoppas dels att man hinner komma dit då de börjar, helst lite tidigare, då hinns ju sånt som tältresande med direkt då första besökarna kommer, och att cruisingen inte är direkt på, så man verkligen kan ha framme försäljningsgrejer osv hela tiden. Men tältet var guld värt för oss också, fint att kunna vara nånstans där de inte skvittrade vatten eller blåste svinkallt.

Det var över 200 bilar utställda i år, tror de va runt 160 i fjol om jag inte minns galet


Sätter 5 spänn på att nästa år är antingen siffrorna på pinnarna borta, eller så fattas nått så vi inte får upp tältet 8)
Administratör
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by Arne »

Hasse63 wrote:Har också varit där idag men utan amazon... Såg en hel del fina Amazoner och Pv... Får inte upp nå bilder nu tyvär... :roll: Träffade Daniel S och Henrik L trevliga killar med trevliga Amazoner. Såg dock ingen Arne...Hur du nu ser ut, :P Vad hade du för Pv på plats... Och ingen Amarace heller men 140 såg jag :wink:

Ps Bilder kommer så fort det funkar.
Jag hade en ljusblå (89) PV 544 G 1966 Sport. Var för övrigt den enda ljusblå PV:n där, jag stod parkerad bredvid en vit PV 544 G Sport till höger om PV-klubbens tält.
AVG
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: Klassikerträff i Lycksele 21 Juli

Post by daniel_sandberg »

Här kommer några fler bilder från träffen..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Post Reply