Min Amazon -69:a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Jaha alla mina amzon vänner nu har jag tagit beslutet att sälja av mig kärran. jag var ute och skulle våtslipa taket o polera och lacken är fortfarande inte helt genom härdad. tappat lust och ork och där huset fått mer plats. vad tror ni man kan få för den som den står nu?? ha de gött där ute
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by Torbo »

Nei, nei og nei! Det må du ikke! Hvordan kan du klare selge en slik perle?
Fint å følge denne tråden, men, men,...

Du kan gjøre som jeg gjorde med båten, solgte den med bruks- og gjennkjøpsrett!
Om du må?
RostensRike
Posts: 46
Joined: Fri Mar 11, 2011 6:43 pm
Location: Norrland
Contact:

Re: Min Amazon -69:a

Post by RostensRike »

Men hallå!? Den här låter inget bra, lite tappade sugar får man räkna men, men sälja i det här läget ....? När skulle du nånsin få chansen att leka med bilar igen på det här viset? Husrenovering är ett evighetsgöra, och då är det skön avkoppling ibland att ibland få gå ut i garaget och småpula och filosofera lite för en själv (ungefär som i en känd ölreklam, "När du vill vara dig själv en stund").
Tittar du nyktert på det så vet du att i det här stadiet så är då du får som minst återbäring för dina utlägg, allt arbete blir förgäves, det är knappt du får igen dina utlägg i delar.
Vänta med lackpolering, gör klart maskin och interiör. När bilen är körbar så blir värdet högre, och då har du i alla fall fått möjligheten att provköra lite, och dessutom tagit dej en funderare om du vill köra bruksbil resten av ditt liv, eller ....

Men å andra sidan så är jag inte rätt man att ge goda råd, fast jag är glad att jag inte gjort mej av med mina objekt, nu när barnen börjar bli större får man äntligen lite mer tid för ens egna intressen ....

Kämpa på! Låt bilen stå. Snart kommer inspirationen åter!
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Min Amazon -69:a

Post by A-masen »

"Kämpa på! Låt bilen stå. Snart kommer inspirationen åter!"

Riktigt poetiskt! :)
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by Torbo »

La tiden gå og interessen gjenoppstå!
Og så har du någåt fint å titta på nå og då...
ammakillen
Posts: 228
Joined: Sat Jul 24, 2010 7:46 pm

Re: Min Amazon -69:a

Post by ammakillen »

nej gör inte de,du kommer ångra dig sen :cry: bara låta den stå tills lusten faller på igen
kostar ju inget när den står :wink: jag har gjort så tidigare sålt för jag tröttnat men efteråt så har man grämt sig :evil: har jag inte tid nu så låter jag bilen stå,har lite andra projekt till andra
också sidan om som tar lite tid,skiftjobb,familj,hus tar sin tid också,

vh jonas
volvo 144a 72 sommarbilen
volvo amazon 67a sommarbil,bruks
passat 99 bruksbil
volvo v40-01 sambons kärra
saab 99-83 bruks,
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

skönt med lite positiv feedback, ska ta och tänka några nätter på saken och städa upp garaget,,, man ska väl inte ta för hastiga beslut. tack för stödet återkommer med info :?
Gunnar S
Posts: 86
Joined: Sun Oct 10, 2010 11:42 pm
Location: Höga kusten

Re: Min Amazon -69:a

Post by Gunnar S »

Ta du en funderare.... och sen fortsätter du i samma anda som hittills. Det är sådan världsklass på den här bilen/renoveringen/tråden att man blir helt svettig, efter en genomtröskning av tråden.
Jag garanterar dig att vi är ett skapligt gäng här som gör vågen inför din kulturgärning med den gamla Amazonen.
Du är en sann hjälte!
Din gärning är så "onödig" för gemene man men helt livsnödvändig för oss som fattat vad livet går ut på.

Om lacken inte härdat som den ska så lär det väl bli frågan om ett backjobb för lackerarn, eller?

Ta nya tag nu! Vi är med dig, hela vägen!

Image

Edit: Det var ju du som lackade. Jag är slarvpelle i kväll.
:oops:
Pappa hade en röd 122 S & fullgasrytet ur dubbla SU var min första musikupplevelse
AmazonB20A
Posts: 50
Joined: Mon Aug 22, 2011 3:05 pm
Location: Utanför Borås

Re: Min Amazon -69:a

Post by AmazonB20A »

Hej,
Hur går det med bilen? Jag kommer ihåg ditt problem med lacken som du visade när jag hälsade på förra sommaren. Hoppas du fått tillbaka energin igen efter bakslaget.
Har du koll på vad det berodde på? Själv har jag börjat pyssla så smått i garaget efter sommaruppehållet. Har hittat en fin front som dock hade de vanliga rosthålen under lycktpottorna som behöver fixas. Skall uppdater med bilder i min egen tråd.
Ha det bra!
Medlem 7770 i Svenska Volvo Amazonklubben
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

hej roligt att höra av dig! jo jag beslutade mig för att köra vidare, har fått på en del grejor så jag får med återkomma med lite bilder. jag tror att jag la på topplacken för tidigt efter alla lager med epoxy och slipgrund så det inte hann härda riktigt under. få lägga upp bilder så vi får se hur det gått för dig,,, ha de gött
Gravis
Posts: 185
Joined: Fri Dec 28, 2012 8:06 pm
Location: Sällinge (Frövi)

Re: Min Amazon -69:a

Post by Gravis »

jag blir grymt imponerad av jobbet som du har gjort på bilen. Kul att höra att du fortsätter att kämpa på!
//Gravis
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Tack gravis! som sagt innan det är ni som påverkat det, och det tackar jag för ;-)
RostensRike
Posts: 46
Joined: Fri Mar 11, 2011 6:43 pm
Location: Norrland
Contact:

Re: Min Amazon -69:a

Post by RostensRike »

Välkommen tillbaka cooljb!

Det var mycket glädjande besked. Blir trevligt att fortsätta följa dina "bravader" ...
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Då har man fått tummen ur efter beslutet att behålla bilen. Instrumenteringen klar, bakrutan i, nya sidolister, satt i baksäte och golv. Dock behöver jag byta inredningen då den inte är så fin men de får bli senare problem. Här e några bilder tyvärr lite dålig kvalle. Mvh
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Min Amazon -69:a

Post by cooljb »

Image
Post Reply